به گزارش روز شنبه معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ علی عالی با بیان اینکه از ساعت١٠:٣٠ دقیقه امروز سوم اسفند سایت تهران من به  منظور ثبت نام از خبرنگاران برای دریافت طرح ترافیک سال ٩٩ باز شده است گفت: امسال نیز ضوابط سال گذشته در مورد خبرنگاران برقرار است.

مدیر روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک با اشاره به اینکه بارگذاری مدارک خبرنگاران در سامانه تهران من الزامی است تصریح کرد: عمده خبرنگاران، سال گذشته در این سامانه ثبت نام کردند اما با این حال می‌بایست مدارک خود اعم از معرفی نامه و گواهی اشتغال به کار ، بیمه خبرنگاری و یا ۱۰ اثر خود را در قسمت «خدمات طرح ترافیک» که زیرمجموعه آن «خدمات خاص خبرنگاران و عکاسان» است، بارگذاری کنند.

عالی با تاکید بر اینکه امسال خبرنگاران متقاضی دریافت کارت بلیط مترو نیز همزمان باید در این سامانه ثبت نام کنند یادآور شد: همکاران خبرنگار تنها تا پایان اسفند ماه مهلت دارند نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک خود در سامانه ی تهران من اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها که مالکان خودروها جریمه نشوند، ثبت نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه my.tehran.ir و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می شود.

زمان اجرایی طرح های ترافیکی تهران در نیمه دوم سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ شنبه تا چهارشنبه است ضمن اینکه روزهای جمعه و ایام تعطیل نیز این طرح‌ های ترافیکی اجرا نمی‌شود؛ هچنین طرح کنترل آلودگی هوا علاوه بر روزهای شنبه تا چهارشنبه، روزهای پنجشنبه نیز از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ اجرا می‌شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران ۱۳ بهمن ماه، لایحه «تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده‌های ترافیکی سال ۹۹ شهر تهران» را با ۲۱ درصد افزایش تصویب کردند و بر این اساس، نرخ پایه به ۲ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرد که نسبت به نرخ سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشت.

به گزارش ایرنا، نرخ ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا نصف هزینه ورود به طرح ترافیک است و البته خودروهای پلاک تهران می توانند ۲۰ روز در هر فصل به صورت رایگان وارد محدوده این طرح شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.