امروز دوم اسفند سال ۱۳۹۸ است روزی که انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری رقم می خورد و مردم از ساعات اولیه روز در شعبه های اخذ رای حضور پیدا کرده اند،  بعضی ها علت حضورشان را عشق و ارادت به سردار دل ها و ادامه راه ایشان می دانند، بعضی دیگر به خاطر تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی، بعضی برای اقتدار و عزت کشورشان عنوان می کنند و هر کسی با هدفی آمده است.

زن و مرد، پیر و جوان با شور و اشتیاق آمده اند تا بار دیگر حماسه حضورشان را در یادها ملت های آزاده و آزادی خواه ماندگار کرده و با انتخاب آگاهانه به نمایندگان خود، اعتماد کرده و آنان را بهارستان نشین کنند.
اینجا مسجد النبی از محله نارنک واقع در شرق تهران است، ابتدای صف شرکت کنندگان در این انتخابات داخل مسجد و انتهای آن بیرون از مسجد و تا ورودی مغازه هاست. امروز همه آمده اند تا گوشه ای کوچک از حضور انقلابیشان را بار دیگر به نمایش بگذارند.

مردمانی که همیشه در صحنه بودند و تبلیغات و داستان های تکراری فضای مجازی نتوانسته است از حضور آگاهانه آنان در صحنه های اجتماعی و سیاسی کم کند بلکه با قدرت بیشتری آمده اند تا به یاوه گویی های غربی ها پاسخ بگویند تصاویری از پرچم سه رنگ ایران و پوسترهایی با عنوان «رای من هدیه به حاج قاسم»، «راه شهید سلیمانی متوقف نخواهد ماند» از زیباترین جلوه های این دوره از انتخابات است.

افرادی که با عرق ملی، برگه های رای را در دست گرفته و به داخل صندوق می اندازد و با امید از آینده کشورشان می گویند، در این میان نیز هستند کسانی که با سختی ها و مشکلات دست و پنجه نرم می کنند اما می گویند: اولین بار نیست که رای می دهیم با همه دغدغه ها و مشکلاتی که هست این بار به عشق سردار مهربانی ها آمده ایم تا با انگشت های جوهری مان بگوییم هیچ چیزی نمی تواند ما را از آرمان های نظام و راه شهدا باز دارد. الگوی ما سرداری است که با صداقت در گفتار و رفتارش، جانش را فدای امنیت و اقتدار سرزمینش کرد.

زنی حدودا ۳۵ ساله که کودکی دو ساله در آغوش دارد به خبرنگار ایرنا گفت: از شهادت سردار قاسم سلیمانی تا امروز لحظه شماری می کردم تا به کسانی که تبلیغاتی علیه ایشان و نظاممان می کردند نشان دهم که ما با حضورمان آرزوهایشان را به باد خواهیم داد و همچون سردار با اقتدار در صحنه ها حضور پیدا خواهیم کرد.  

وی اضافه کرد: امروز کودکم را با خودم همراه کرده ام تا از الان به او یاد دهم که همراه با مردم در اجتماع حضور پیدا کند و از آرمان های نظام و امنیت کشورمان دفاع کند، ما  امروز به کوری دشمنان، سلیمانی های بیشتری تربیت و فدای کشورمان خواهیم کرد.

رای من هدیه به حاج قاسم
مردی  که به گفته خودش ٤٥ ساله بود و  تصاویری از شهید سردار سلیمانی را در دست داشت که بر روی آن نوشته شده بود «رای من هدیه به حاج قاسم» به خبرنگار ایرنا در این باره گفت: امسال مساله ای که مرا ترغیب به رای دادن کرد عشق و علاقه ام به شهید سلیمانی بود.

وی گفت: ما نمایندگان را بر اساس اطلاعاتی که کسب کرده ایم و یا در وعده های انتخاباتی ارائه کردند می شناسیم فقط امیدواریم که این نمایندگان از راه و روش سردار سلیمانی الگو بگیرند و واقعا به نفع ملت و کشورمان کار کنند.

این شخص که دوست نداشت نامش منتشر شود، تاکید کرد: در برخی از خبرها و یا فضای مجازی شاهد هستیم که تخلف هایی از نمایندگان از جمله اختلاس، رشوه، کم کاری و سایر موارد دیده می شود این در حالی که باید نمایندگان اولویت های مردم را در مجلس پیگیری کنند و منافع جمعی را به شخصی ترجیه دهند.

وی گفت: همانگونه که ما به وظیفه انسانی و شرعی خودمان عمل کردیم و به پای صندوق های رای آمده ایم از نمایندگان درخواست داریم تا واقعا به وظایف قانونی خود توجه کنند و از مجلس برای صعود به قدرت طلبی استفاده نکنند.

در گوشه دیگر این مسجد مردی که پوستر سردار سلیمانی در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی را داشت که بر روی آن نوشته شده بود «راه شهید سلیمانی متوقف نخواهد ماند» با در دست داشتن شناسنامه آمده بود تا رای به صندوق بیاندازد.
وی به خبرنگار ایرنا گفت: فقط به عشق سردار سلیمانی و رهبرم آمده ام.  

دختری که خودش را رای اولی معرفی می کرد به خبرنگار ایرنا گفت: امسال خیلی خوشحال هستم که می تونم در این انتخابات شرکت کنم چرا که هر یک رای در سرنوشت و انتخاب نمایندگان تاثیر بسزایی داره و به آینده شهرمان کمک می کند.

وی افزود: امروز من با دوستانم در این مسجد حضور یافتیم تا آزادی انتخابمان از نمایندگان را نشان دهیم ضمن اینکه نمایندگان جوانی را انتخاب خواهیم کرد تا نیازهای قشر ما را در اولویت قرار دهند.

این دختر جوان، تاکید کرد: مجلس یازدهم باید توجه بیشتری به نیازهای جوانان از جمله مسکن، ازدواج، اشتغال و حضور بانوان در عرصه های مختلف شود.

دوباره به نمایندگان اعتماد می کنیم
در گوشه دیگر این مسجد پیرمردی عصا به دست بر روی صندلی نشسته بود و در حال نوشتن اسامی نمایندگان بود به خبرنگار ایرنا گفت: از زمانی که نوجوان بوده ام تا کنون در همه دوره ها بدون استثنا در انتخابات شرکت کرده ام، ما روزهای سخت و خوب بسیاری را تجربه کرده ایم ولی به خاطر احترام به کشورم و رهبرم حضور باز آمده ام.

وی ادامه داد: بعضی از عملکرد مسئولان مناسب نیست ولی نباید به خاطر عملکرد این افراد، اعتمادمان از سایر افراد را کم کنیم بلکه باید بین افراد تحقیق و شخص کاردان و کارآمد را انتخاب کنیم.

نمایندگان مدافع خون شهدا باشند 

مردی که با دختر و پدرش برای دادن رای به مسجدالنبی آمده بود به خبرنگار ایرنا گفت: امروز آمده ام نمایندگانی انتخاب کنم که مدافع خون شهدا و تابع ولی فقیه باشند و بتوانند تصمیم هوشمندانه و عاقلانه بگیرند.  

وی که حدوده ٣٨ سال داشت ادامه داد: نمایندگان باید آگاه به مسایل روز باشند و مسایل معیشتی و فرهنگی را در جامعه مورد توجه قرار دهند و به این رای های مردم احترام بگذارند.  

اینها بخش کوچکی از نگاه شرکت کنندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس است هر شخصی از دید نگاه خود نماینده اش را انتخاب می کند تا آینده نه چندان دورش را زیبا ترسیم کند.

بر اساس آمارها، استان تهران در مجموع ۳۵ نماینده در مجلس دارد که  ۳۰ نفر از آنان را نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات تشکیل می‌دهند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان روز جمعه دوم اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.