خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: امروز استان تهران، به عنوان پایتخت ایران و ام القرای جهان اسلام بار دیگر شاهد حماسه آفرینی مردمی بود، که در ۴۱ سال گذشته در تمام صحنه‌ها پای عهد خود با پیر جماران ایستاده و در تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری و برای اعتلای نام کشور به پای صندوق‌های رأی رفتند.

بله، دوم اسفندماه همه آمدند، از آن پیرمرد کهنسال گرفته تا جوان رأی اولی که به انقلاب اسلامی و ایران عزیز عشق می‌ورزید، آمدند، تا بگویند، لحظه‌ای در دفاع از آرمان‌های انقلابشان تردید نخواهند داشت و برای آنکه آینده‌ای بهتر داشته باشند، در پی انتخاب نمایندگانی شایسته برای مجلس هستند.

می‌خواهم برای آینده کشورم تصمیم بگیرم

بر اساس اعلام دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور متولدین دوم اسفند ۱۳۸۰ و قبل از آن می‌توانند، در انتخابات پیش رو رأی دهند و به گفته رئیس ستاد انتخابات استان تهران، در این استان تعداد ۲۰۰ هزار و ۱۹۸ نفر رأی اولی هستند، که امروز می‌توان به خوبی حضور پر شور و شوق آنها را مشاهده کرد، به طوری که به تصویر کشیدن این صحنه‌ها کار بسیار سختی بود.

این افراد با شوق فراوان و پوشیدن لباس‌های نو و تمیز برای شرکت در انتخابات و انتخاب فرد یا افراد اصلح به شعب اخذ رأی می‌آمدند.

محمد مهدی عظیمی، پسر بچه ۴ ساله‌ای که همراه با پدر خود به شعبه اخذ رأی در شهریار آمده بود، در گفتگو با خبرنگار مهر علت حضورش در شعبه اخذ رأی را انتخاب نماینده مجلس اصلح دانست و افزود: من می‌خواهم رأی بدهم و برای آینده کشورم تصمیم بگیرم.

گزارش‌های خبرنگار مهر از پرند، حکایت از صفوف منسجم مردم در شعب اخذ رأی دارد و سرمای هوا و بارش باران نیز نتوانسته آنها را از حضور پای صندوق‌ها منصرف کند، حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان بعد از حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، پردیس و شمیرانات، رقابتی ترین حوزه انتخابیه استان تهران است و این رقابت را به خوبی می‌توان در شعب اخذ رأی مشاهده کرد.

به قصد قربت و با وضو آمده‌ام

دستگاه‌های احراز هویت جدیدی که امسال برای اولین بار در شعب اخذ رأی مورد استفاده قرار می‌گیرند، نیز در جای خود جالب است و تا حد زیادی سبب تسهیل امور رأی گیری و احراز هویت متقاضیان شده است.

یکی از شهروندان اسلامشهر که آمده بود، تا رأی بدهد، به خبرنگار مهر گفت: من به قصد قربت و با وضو آمده‌ام، تا رأی بدهم و پس از آن برای اقامه نماز جمعه مراجعه کنم، نه تنها ما برای رأی دادن خود وظیفه داریم، که می‌بایست، آشنایان، خانواده و دوستان را نیز به شرکت در انتخابات امر به معروف کنیم.

وی با بیان اینکه هدف اول شرکت در انتخابات و هدف دوم انتخاب اصلح است، افزود: اگر می‌خواهیم، مجلسی قدرتمند و ناظر بر دستگاه‌ها و قوانینی انقلابی و جهادی داشته باشیم، باید اصلح را انتخاب کنیم.

در خلال تهیه گزارش، از حضور پرشور مردم در انتخابات ۹۸ به سراغ یکی از فرهنگیان ورامین که جزو عوامل اجرایی انتخابات بود، نیز رفتیم، وی حضور فرهنگیان در اجرای انتخابات را افتخاری برای این قشر دانست و به خبرنگار مهر گفت: امروز چشم تمام جهان، از دوست گرفته تا دشمنان ملت ایران به انتخابات ایران است و می‌خواهند ببینند، میزان مشارکت مردم در انتخابات در چه حدی است و همان طور که می‌بینید، شاهد حضور پرشور مردم انقلابی و متدین ورامین در انتخابات هستیم.

سعید تاجیک اضافه کرد: امروز روز جشن ملت ایران است و افتخار قشر فرهنگی آن است، که در این جشن سهیم هستند و با تمام توان به صحنه آمده‌اند.

مردم برای رضای خدا و شادی ارواح طیبه شهدا در انتخابات شرکت کنند

امام جمعه پیشوا در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مردم کشور دلسوز نظام و وطن خود هستند، اظهار داشت: در همه مقاطع حساس شاهد حضور پرشور مردم بوده‌ایم و این امر در انتخابات‌های پیش از این نیز به خوبی مشاهده شده است.

حجت الاسلام روح اله باقری اضافه کرد: امروز هرکس طالب توسعه و پیشرفت کشور است، باید در انتخابات شرکت کرده و علاوه بر آن به فرد اصلح رأی دهد، لذا از مردم مؤمن و متدین پیشوا تقاضا می‌کنم، برای حمایت از اصل نظام و جمهوری اسلامی در انتخابات شرکت کنند.

وی جمهوری اسلامی را نقطه امید تمام آزادیخواهان جهان دانست و گفت: می‌بایست، با نیت الهی، برای رضای خدا و شادی ارواح طیبه شهدا در انتخابات شرکت کرد.

بیش از هر زمان دیگر نیاز به حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی احساس می‌شود

گزارش‌های رسیده از خبرنگار مهر در دماوند نیز از حضور پرشور مردم مؤمن و انقلابی این شهرستان پای صندوق‌های رأی حکایت دارد، دختر جوان دماوندی که برای رأی دادن به شعبه «حسینیه» واقع در خمینی آباد جنوبی دماوند آمده بود، به خبرنگار مهر در خصوص انگیزه خود از رأی دادن گفت: مخالفان کشور من از حضور ما پای صندوق‌های رأی خوشحال می‌شوند و مهم‌ترین انگیزه برای حضورم در انتخابات جلوگیری از خوشحالی دشمنان این مرز و بوم است.

مهشید مولایی افزود: در سال جاری تحولات سیاسی فراوانی در کشورمان، منطقه و جهان شاهد بودیم و در این برهه حساس بیش از هر زمان دیگر نیاز به حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی احساس می‌شود و من که برای بار دوم در عمرم می‌توانم، رأی بدهم از این امر خوشحالم و احساس خوبی در این خصوص دارم

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نیز میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان تهران در حالی برگزار می‌شود، که حضور با شکوه و حداکثری مردم در شعب اخذ رأی به مهم‌ترین تیترهای رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شده است و مردم ایران عزیزمان، بار دیگر نشان دادند، هرچند از برخی مسائل موجود گلایه مندند، اما تا پای جان از ارزش‌های انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان دفاع خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.