فرماندار آستارا روز شنبه در این همایش در کانون فرهنگی امام خمینی (ره) این شهرستان گفت:  ایران در آستانه ۴۱ سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در تولید علم و فناوری، سلول‌های بنیادی، نانو تکنولوژی، پزشکی، هوافضا و موشکی جزو کشورهای برتر دنیا است.

حسن رستم زاد اظهار کرد: دانش‌آموزان رای‌اولی شور و شوق خاصی جهت حضور در پای صندوق‌های رای دارند و مجلس شورای اسلامی به فرمان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، در راس امور قرار گرفته و قانون‌ گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون از وظایف آن است.

وی بیان کرد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی برای کم رنگ شدن حضور مردم در انتخابات تلاش می کنند اما مردم، این توطئه را خنثی خواهند کرد و تخصص، تعهد و ولایت مداری از معیارهایی تشخیص نامزد اصلح است.

رستم ‌زاد گفت: دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور، رسالت کسب علم و دانش‌ برای ساختن ایرانی آبادتر را بر عهده دارند و بسیاری از مردان علمی ایران زمین، در دنیا منشا تحول علمی بوده‌ و هستند.

مدیر آموزش و پرورش آستارا هم در این همایش اظهار کرد: ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در این شهرستان در مقاطع مختلف، تحصیل می کنند و ۶۰۰ نفر آنها رای‌ اولی هستند.

سید سجاد موسوی افزود: حضور دانش‌آموزان در پای صندوق‌های رای به تقویت نظام اسلامی کمک می کند و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به نقش تاثیرگذار آنان در مدارس و تحولات اجتماعی تاکید شده است.

قرائت مقاله و پخش نماهنگ مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از بخش های دیگر این آئین بود و انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور و میان دوره مجلس خبرگان رهبری در پنج استان کشور، همزمان در دوم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

 بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش مرکزی و لوندویل در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از یک کرسی در مجلس شورای اسلامی برخوردار است و ۸۲ درصد مردم این شهرستان در انتخابات مجلس دهم مشارکت کرده بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.