به گزارش ایرنا، مجید صفری، فرماندار حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه در این همایش با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای، سلامت انتخابات را تضمین می‌کند، اظهار داشت: حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه به همت عوامل اجرایی، همه کارها را طبق برنامه و بدون کم و کاست انجام داده و این مطلب بیانگر آن است که همه در یک رویداد اجتماعی به ما کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال با اقدامات صورت گرفته در بخش عمرانی و خدماتی شاهد اتفاقات خوبی در شهرستان بودیم و انشاالله امسال با یک رویکرد مهم تحت عنوان انتخابات به پایان می‌رسد، افزود: انتخابات مشارکتی مهم است که با همکاری عوامل اجرایی برگزار می‌شود.

صفری با اشاره به اینکه مجریان انتخابات زیر ذره‌بین نظارت هستند، گفت: اولویت و مبنای کار مجریان انتخابات در ستاد انتخابات شهرستان توجه به مرقانون و رعایت اصل بی‌طرفی است و از سوی دیگر وظیفه ما دعوت مردم به پای صندوق‌های رای است که باید سرلوحه مجریان انتخابات باشد؛ مردم نیز ما را کمک کرده و در سرنوشت خود مشارکت داشته باشند.

همچنین حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند در ادامه با اشاره به اینکه چشم همه جهانیان به برگزاری انتخابات ماست، گفت: انتخابات آبروی کشور ماست و همه باید در این مدت باقیمانده مردم را به پای صندوق‌های رای دعوت کنند.

وی با بیان اینکه مردم توجه دارند که بهترین انتخاب را انجام دهند، وظیفه ما نیز دخالت و هدایت رای مردم نیست، گفت: ما باید اصل بی‌طرفی را رعایت کنیم تا ثواب و ارزش کاری که در راه خدا و برای جمهوری اسلامی انجام دادیم را با دخالت در رای مردم از بین نبریم.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: رای مردم حق الناس است و عوامل اجرایی حق ندارند کوچک‌ترین کاری کند که مردم به کسی تمایل پیدا کنند، زیرا ممکن است سرنوشت انتخابات با یک رای تغییر کند.

عزت الله خانجانی، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان دماوند نیز در این همایش با بیان اینکه روند انتخابات با همدلی و توافق بین هیئت‌های اجرایی و نظارت پیش رفته است، گفت: با توجه به فعالیت مجریان انتخابات، توقع ما این است که با تعامل بین هیئت نظارت و هیئت اجرایی، هماهنگی و رعایت قانون، انتخابات به صورت سالم برگزار شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت کار برعهده هیئت اجرایی و نظارت است و شخص دیگری در شعبه مسئولیت ندارد، افزود: نیروی انتظامی وظیفه امنیت را بر عهده دارد و بازرسان شورای نگهبان و وزارت کشور نیز حضور خواهند داشت، اما حق دخالت در امور را ندارند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: نکته مهم، دقت در شمارش آراست که با توجه به حجم نمایندگان به راحتی می‌توان موضوع را مدیریت کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.