محمدمهدی طهرانچی در اولین همایش ملی زن مسلمان ایرانی در آیینه الگوی پیشرفت پنجاه ساله که امروز چهارشنبه در واحد یادگار امام (ره) برگزار شد،  اظهار داشت: مدل حضور اجتماعی زن در انقلاب اسلامی تعریف دوباره یافت،  افتخار انقلاب اسلامی این است که ۴۱ سال پیش زنان مسلمان در راهپیمایی‌ها، تبدیل به یکی از ارکان فروپاشی رژیم طاغوت شدند.

این مسئول افزود: برای آنکه زنان می‌دیدند فرهنگ شاهنشاهی به تبع فرهنگ آمریکایی می‌خواست هدیه امروز غرب را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.
طهرانچی خاطرنشان کرد: در ۴۱ سال گذشته همواره دو تعارض و جنگ بین سبک زندگی اسلامی که زن را باکرامت، عالمه، عاقله، تحصیل‌کرده، محور خانواده و توسعه می‌داند و سبک زندگی آمریکایی که مدعی برابری حقوق زن و مرد است، به وجود آمد.

وی اضافه کرد: سبک زندگی آمریکایی و به طور کلی غربی، تلاش دارد محوریت خانواده و دین را از یکپارچگی اجتماعی خارج کرده و هویت زن را به جای محوریت خانواده، به عنصر شغلی تنزل دهد.
این مسئول با بیان اینکه افتخار داریم در مکتبی هستیم که حضرت زینب (س) عقیله بنی‌هاشم نامیده می‌شود، گفت:  زن در اسلام یک محور اجتماعی قوی است نه محور تبلیغات برای فروش و سود بیشتر.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد:  اسلام یک بستر فعال اجتماعی و جامعه‌ساز برای زنان ایجاد کرد و ما اگر بخواهیم الگوی پیشرفت ایرانی- اسلامی را از الگوی توسعه غربی جدا کنیم، محور آن نگاه به زن و نقش‌آفرینی اوست.

وی ادامه داد: آمریکا در تعریف مفهوم خانواده و زن به بن‌بست رسیده است، ما برای نهاد خانواده و کرامت زن ارزش فراوانی قائل هستیم، بنابراین نباید هیچ‌گاه حاضر شویم این نهاد را با تعریف زرق و برق‌دار سبک زندگی آمریکایی معاوضه کنیم.

طهرانچی تصریج کرد: پیش از انقلاب اسلامی تعریف زن غربی در ایران را دیدیم و جوانان اکنون باید بدانند و با مطالعه تاریخ به این نکته برسند که افتخار انقلاب اسلامی، کرامت بخشیدن به زن است و زن در بستر خانواده به عنوان محور توسعه، تربیت شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: لازم است یک پویش در میان جوانان که از فطرت پاک برخوردارند، ایجاد شود تا کراهت سبک زندگی غربی برای جوانان آشکار شود.  
وی یادآور شد: در گام دوم انقلاب اسلامی، جوانان و بانوان باید بتوانند با «علم و پژوهش»، «معنویت و اخلاق»، «خودکفایی اقتصادی»، «عدالت و مبارزره بافساد»، و «سبک زندگی» حرکتی درخور داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.