سید سراج‌الدین تقوی ونکی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آموزش برگزارکنندگان انتخابات نقش و اهمیت ویژه ای در اجرای قانونمند مراحل مختلف این رویداد مهم سیاسی دارد و با تلاش مرکز حوزه انتخابیه، علاوه بر برنامه‌های آموزشی ابلاغی وزارت کشور، برنامه آموزشی ویژه نمایندگان فرماندار، بازرسین، کاربران دستگاه احراز هویت، عوامل اجرایی و عوامل انتظامی برگزار شده است.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف ارتقاء آمادگی مجریان و متولیان انتخابات، مرور قانون انتخابات، ارائه بایدها و نبایدهای مربوط به انتخابات برگزار شده و بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات آموزش‌های تخصصی را دریافت کردند.

تقوی اظهار کرد: در این دوره‌های تخصصی علاوه بر آموزش‌های تخصصی بازرسین، کاربران، نمایندگان فرماندار و اعضای شعب، آسیب‌شناسی دوره‌های گذشته انتخابات نیز صورت گرفت تا مشکلات پیش بینی نشده در روز رأی گیری به حداقل رسد.

وی گفت: آشنایی اعضای ستاد انتخابات ورامین، پیشوا و قرچک با نحوه مواجهه با مشکلات احتمالی هنگام اجرای مراحل مختلف انتخابات و نحوه برخورد با هر گونه مشکل در روز انتخابات به تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات از جمله مواردی است که در این دوره‌های آموزشی ارائه شده است.

مسئول کمیته آموزش مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک گفت: به منظور سهولت امر آموزش و اثربخشی مناسب مطالب ارائه شده، فیلمی تخصصی از تمامی مراحل برگزاری انتخابات از تحویل گرفتن صندوق‌های اخذ رأی تا تنظیم صورتجلسه اتمام انتخابات تهیه و در کلاس‌های آموزشی به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: هم اکنون کار آموزشی‌های تخصصی به پایان رسیده، آزمون از شرکت کنندگان گرفته شده و تمامی عوامل آماده برگزاری انتخاباتی با شکوه و قانونمند با حضور حداکثری مردم می باشند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه دوم اسفندماه ۱۳۹۸ برگزار می شود.

حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک یک نماینده در مجلس شروای اسلامی دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.