«محمد سالاری» روز یکشنبه در یکصد و نود و هشتمین جلسه شورا با اشاره به مشکلات اقتصادی اقشار متوسط و ضعیف جامعه گفت: گذران زندگی و امرار معاش بخشی از این قشر  به ویژه در آستانه عید نوروز از طریق بساط گستری و دستفروشی انجام می شود.

وی افزود: ضرورت دارد شهرداری تهران همچون گذشته تسهیلاتی را برای این قشر ایجاد کند و از برخوردهای سلبی با آنان جدا خودداری کند.

سالاری ادامه داد: گزارش هایی مبنی بر برخوردهای غیر قابل قبول و سلبی با دستفروشان در برخی از مناطق شهرداری به شورای شهر رسیده است.

عضو شورای تهران از رییس  شورای شهر خواست که این  تذکر را به شهردار تهران ابلاغ کند.

ضرورت شفاف سازی تهاتر ها در شهرداری 
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران همچنین خواستار شفاف سازی شهرداری تهران در خصوص تهاتر املاک شهرداری با برخی نهادها شد.

وی اظهار داشت: در جلسه ای که با شهردار تهران داشتیم این موضوع مطرح شد و ایشان با آن مخالفت کردند لذا چنین تصمیمی هنوز تبیین و شفاف سازی نشده است.

سالاری خاطرنشان کرد: اکنون ساختمانی که در گذشته متعلق به موسسه اطلاعات بود و برای استقرار معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تجهیز شده بود، بدون اطلاع اعضای شورای شهر با ساختمانی متعلق به یکی از نهادها تهاتر می شود.  

عضو شورای شهر تهران مفهوم تهاتر همان فروش است و باید با اطلاع اعضای شورای شهر تهران انجام شود.

وی افزود: شهرداری تهران چنین تصمیماتی را باید طی مکاتباتی با شورای شهر تهران مطرح کند و اگر اعضای شورا با آن موافقت کردند، اقدام لازم انجام شود.  

سالاری گفت: مصلحت شهر و شهرداری در این تصمیمات باید در نظر گرفته شود.  

سالاری توضیح داد که یکسری از ساختمان هایی که قرار است شهرداری تهاتر کند، مرغوب نیستند.

وی افزود: ما به عنوان نمایندگان مردم در شورا باید در جریان کم و کیف اینگونه تصمیم گیری ها باشیم و این جزئی از اختیارات اساسی شورای شهر است.  

وی یادآور شد: در روزهای اول این دوره به درستی شهرداری تهران را ملزم کردیم تا از فروش املاک و اراضی و حتی بهره برداری غیرقانونی و غیراصولی از آن ها توسط برخی نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی جلوگیری کند.

وی افزود: از حناچی انتظار می رود، اینگونه تصمیم گیری ها را در فضایی شفاف و با اطلاع اعضای شورا انجام دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.