به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی فرهنگسرای گلستان، شاعرانی همچون غزل تاجبخش، صنم نافع، حسنا محمدزاده، رزا جمالی، مه زاد رازی، سعید اصلاحی و کارشناسان ادبی؛ الهه کاشانی، مهرنوش قربانعلی و جمعی دیگر از شاعران و نویسندگان در این برنامه حضور خواهند داشت.

همچنین در برنامه شب شعر «عطر یاس» پروین سلاجقه نویسنده و استاد دانشگاه سخنرانی خواهد کرد، کتاب وی با عنوان «از این باغ شرقی» به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۶برگزیده شد.

علاقه‌مندان برای حضور در شب شعر «عطر یاس» می‌توانند شنبه (۲۶ بهمن) ساعت ۱۶ به خانه فرهنگ فدک از مراکز منطقه ۸ تهران به نشانی میدان رسالت خیابان شهید مدنی کوچه فدک، پارک فدک مراجعه کنند.

خوانش نمایشنامه «اعترافاتی درباره زنان»

نمایشنامه «اعترافاتی درباره زنان» نوشته محمدامیر یاراحمدی به کارگردانی علیرضا دستمالچی شنبه ۲۶ بهمن ساعت ۱۹ در فرهنگسرای گلستان خوانش می‌شود.

میترا الهیاری، سیدایمان مصلح، هدیه دانایی و نازنین تبریزی نقش‌خوانان این نمایشنامه هستند.

نمایشنامه «اعترافاتی درباره زنان» داستان زندگی روزنامه‌نگاری است که نگارش صفحه زنان را برعهده دارد، وی با مادرش زندگی می‌کند و به میل او ازدواج می‌کند و چندین بار به دلیل تصادف و اختلافات شدید همسرهای خود را از دست می‌دهد. تا جایی که تصمیم می‌گیرد از این وضعیت جدا شود و با زنی ساده و زحمت‌کش ازدواج می‌کند.
حضور در این برنامه برای عموم آزاد است.

فرهنگسرای گلستان در نارمک، میدان هلال‌احمر، خیابان گلستان، بوستان فدک واقع شده است.

شب‌ شعر «شیوایی و شیدایی» در فرهنگسرای خانواده ‌

این برنامه همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، با مشارکت کانون ادبی عرفانی شفق روز شنبه ۲۶ بهمن ساعت ۱۷ در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

شب‌ شعر «شیوایی و شیدایی» به بررسی مقام زن از دیدگاه عرفان، فلسفه و روانشناسی می‌پردازد.

سخنرانی پرستو یمینی، عبدالحمید کاملی و هایده هجرانی و اجرای شعرخوانی با حضور طیبه رحمانی، نجیبه لرنی، فرهاد سالاری، صبور مدلل، پریوش ابراهیمی از جمله بخش‌های این برنامه است.

همچنین در ادامه این برنامه موسیقی سنتی توسط گروه «زهیچ» اجرا می‌شود.  

فرهنگسرای خانواده در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، خیابان ۲۱، بوستان شفق واقع شده است.

برگزاری برنامه «در پناه تو»

مدیریت فرهنگی هنری مترو  به مناسبت گرامیداشت روز مادر و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، ویژه ‌برنامه «در پناه تو» را  ویژه مادران خانه سالمندان پناه روز شنبه ۲۶ بهمن‌ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌کند.

در این برنامه که با برگزاری برنامه‌های متنوع همچون اجرای موسیقی، اهدا هدایا و پذیرایی همراه است به مادران سالمند کارت‌پستال‌هایی دست‌ساز حاوی دلنوشته‌هایی که قبلا توسط شهروندان نوشته شده است، اهدا خواهد شد.

این دل نوشته‌ها حاوی احساسات افراد نسبت به مقام ارزشمند مادر است.

۲۶ بهمن(۲۰ جمادی‌الثانی) میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، روز مادر و زن نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.