رضا کارخانه روز چهارشنبه در جلسه بازرسان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در سالن اجتماعات شهرداری ورامین برگزار شد اظهار کرد: هیأت‌های بازرسی، نقش مهمی در برگزاری انتخابات سالم بر عهده دارند لذا اعضای هیات و فعالان این حوزه باید حضوری فعال و قانونمند در صحنه برگزاری انتخابات داشته باشند.

وی افزود: هیأت‌های بازرسی در انتخابات پیش رو موظفند تا رعایت قانون و حفظ بی طرفی را در دستور کار خود قرار دهند و برای آن‌ها مهم نباشد که چه کسی با آراء مردم به عنوان نماینده انتخاب می‌شود.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک تصریح کرد: بر اساس قانون، بازرسی از جریان انتخابات با هدف صیانت از آراء مردم که حق‌الناس است، در دستور کار قرار دارد و روند بازرسی باید به گونه‌ای باشد که هیأت‌های اجرایی، کار خود را در بستر قانون انجام دهند.

کارخانه افزود: هیأت‌های بازرسی باید در صورتی که با نقض قانون در جریان برگزاری انتخابات مواجه شوند، باید گزارش لازم را به هیأت بازرسی استان ارائه دهند تا بر مبنای قانون با تخلفات برخورد شود.

وی با اشاره به این که ۱۷۵ نفر بازرس، بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند گفت: در جریان برگزاری انتخابات، ۱۷۵ شعبه آراء مردم را در دو بخش جوادآباد و مرکزی جمع آوری می‌کنند که هر شعبه، یک بازرس در اختیار دارد.
رئیس هیأت بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک تصریح کرد: ۲۵ بازرس نیز به صورت رزرو آماده خدمت رسانی در روز انتخابات می‌باشند.

وی تأکید کرد: اعضای هیات بازرسی موظفند تا پیش، حین و پس از انتخابت، رفتار داوطلبان را رصد کرده و چنانچه حرکتی از سوی داوطلبان خلاف قانونی صورت گیرد، نسبت به ارائه گزارش آن تخلف اقدام کنند تا از بروز هرگونه قانون شکنی جلوگیری شود.

کارخانه با اشاره به این که آغاز فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها از روز پنجشنبه ۲۴ بهمن‌ماه آغاز می‌شود از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلفات انتخاباتی به ویژه در حوزه تبلیغات زودهنگام، مراتب را با استفاده از شماره تلفن ۳۶۲۵۴۱۶۲ و یا سامانه پیامک ۵۰۰۰۲۰۳۶ به اطلاع هیأت بازرسی و نظارت بر انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک برسانند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.