محمد کرمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر ماه محیط بانان محیط زیست استان تهران از تالاب های این استان بازدید و گشت زنی می کنند تا در صورت مشاهده موردی از وضعیت پرندگان آن را گزارش دهند.

وی افزود: از شهریور تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر بیماری و مرگ و میر پرندگان گزارش نشده است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: در صورتی که موردی مشاهده شود سریعا به اداره کل دامپزشکی استان تهران گزارش می شود تا با نمونه برداری علت را بیان کنند.

وی با اشاره به این که استان تهران دارای هشت آبگیر و تالاب است، بیان داشت: سد لتیان، رودخانه جاجرود، دریاچه شهدای خلیج فارس، سد ماملو، قنبرآباد، حوضچه های پرورش ماهی عشق آباد، بندعلی خان، فشافویه و رودخانه شور از جمله این مکان هاست که در آن پرندگان مهاجر حضور دارند.

کرمی اضافه کرد: تا زمانی که پرندگان مهاجر مهمان شهرمان هستند به صورت شبانه روز از تالاب ها و آبگیرها بازرسی انجام می شود این پرندگان معمولا تا اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه سال آینده به سمت مناطق سردتر کشور پرواز خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: از شهروندان و دوستداران محیط زیست درخواست داریم در صورت مشاهده مورد مشکوک با سامانه ۳۶۲۴۵۱۹۰ و یا سامانه  ۱۵۴۰  تماس گرفته و گزارش کنند تا محیط بانان به موضوع رسیدگی کنند.

امسال ۲۹ هزار و ۱۷۰ قطعه پرنده در هشت تالاب و آبگیرهای این استان سرشماری شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۰ درصدی را نشان می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.