«علی‌محمد مختاری» امروز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر، تعداد دوهزار و ۲۶۸ بوستان در سطح شهر تهران وجود دارد که که پنج بوستان آن به بانوان اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: بسیاری از بوستانهای جدید به صورت فرامنطقه‌ای  ایجاد می شود و در آن کلیه امکانات از جمله اماکن فرهنگی نظیر مسجد، کتابخانه و آمفی تئاتر، تجهیزات ورزشی مانند بدنسازی و زمین‌­های بازی  و وسایل تفریحی و تفرجگاهی پیش بینی شده است.

مختاری گفت که در همه پارکهای منطقه ای و ناحیه ای جدید تهران نیز مجموعه­‌های بازی کودکان و امکانات فرهنگی مانند نمازخانه و کتابخانه، امکانات ورزشی شامل انواع زمین‌های ورزشی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران،  سرانه فضای سبز درون شهری در پایتخت را در حال حاضر برابر با ۳۰/۱۶ متر مربع بیان کرد.

وی گفت: تعیین سرانه مطلوب فضای سبز به عوامل مختلفی مربوط می‌شود و هر کشوری باید با توجه به مسائل مختلف اقلیمی،  اجتماعی،  فرهنگی و برنامه­‌های آتی خود ضمن بهبود فضای سبز موجود در کمیت و کیفیتی مطلوب، میزان فضای سبز مورد نیاز جامعه را تعیین کند.

مختاری افزود: مقادیر استاندارد فضای سبز بر اساس قانون هوای پاک مصوب سال۹۶ هیات دولت برای شهرهای بزرگ ۱۵ مترمربع و در مصوبه طرح جامع شهر تهران در سال ۸۶ در شهرتهران ۱۰ متر مربع با توزیع مناسب در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص بیشترین و کمترین تعداد بوستان­‌ها و فضای سبز در مناطق تهران نیز گفت: منطقه ۴ با ۲۶۴ بوستان و منطقه ۹ با ۲۸ بوستان به ترتیب دارای بیشترین و کمترین تعداد بوستان‌ها در سطح پایتخت هستند.

تجهیزات زمین های بازی پارکها ایمن است

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: بر اساس مساحت بوستان‌ها و کارکرد آنها در سطوح ناحیه، منطقه و فرامنطقه نسبت به احداث سرویس‌های بهداشتی اقدام می‌شود و تاکنون ۱۰ هزار و ۸۰۰ چشمه سرویس‌­های بهداشتی در بوستان‌هایشهر تهران به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: کنترل وضعیت ایمنی تجهیزات بازی کودکان در بوستان­‌ها و فضاهای سبز شهری نیز همواره در دستور کار شهرداری قرار دارد.

مختاری تصریح کرد: در این راستا به منظور تطابق تجهیزات زمین­‌های بازی کودکان با استانداردهای تدوین شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران تفاهم نامه­‌ای با اداره کل استاندارد استان تهران برای انجام بازرسی­‌هایدوره‌ای توسط شرکت‌­های مورد تائید آن اداره کل و اعلام گزارش نواقص احتمالی و رفع آنها توسط شهرداری منعقد شده است.

وی گفت: اکنون بازدیدهای اولیه در بیشتر مناطق انجام می شود و سایر مراحل استانداردسازی نیز در دست اقدام است ضمن اینکه کلیه مناطق شهرداری ملزم به خرید و نصب تجهیزهای دارای نشان استاندارد مربوطه هستند.

به گفته مختاری بازدید بازرسان شرکت‌های مورد تائید اداره کل استاندارد از تجهیزات پارکها به صورت ادواری و ماهانه انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.