علی عبدلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تنها طی سال گذشته در مجموع نزدیک به 9 هکتار فضای سبز جدید در شهرک ها و نواحی صنعتی آذربایجان غربی ایجاد شد.
وی ادامه داد: ایجاد فضای سبز و زیبا سازی شهرک ها و نواحی صنعتی از جمله وظایف شرکت شهرک های صنعتی است و باید به محیط زیست و طبیعت در کنار تولید و خدمات توجه ویژه ای کرد.
وی با اشاره به فعالیت واحدهای صنعتی استان اظهار داشت: در حال حاضر 25 مورد از شهرک های و نواحی صنعتی این استان در مساحتی بیش از 650 هکتار فعال است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی بیان کرد: بیش از 2 هزار قرارداد واگذاری زمین صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان منعقد شده و بیش از یکهزار و 300 واحد تولیدی تاکنون به بهره برداری رسیده است.
عبدلی ادامه داد: 23 هزار و 180 نفر در واحدهای فعال موجود در این شهرک ها و نواحی مشغول به کار هستند و این آمار نشان از جایگاه صنعت در آذربایجان غربی است.
وی گفت: آمار فعالیت واحدهای تولیدی در آذربایجان غربی، جایگاه این شهرک ها در حوزه صنعت و تولید استان را نشان می دهد.
وی بیان کرد: استفاده از فناوری های نوین، بهبود کیفیت محصولات تولیدی، افزایش مزیت رقابتی تولید کنندگان و استانداردسازی واحدها و تولیدات از مهمترین عوامل توسعه صادرات و ورود به بازارهای بین المللی به شمار می رود که باید تولیدکنندگان به این عوامل توجه کنند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.
سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور 1384 فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ‌ای به شمار می رود.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.