به گزارش ایرنا، موضوع ساماندهی وانت‌بارهای دوره‌گرد، به شهر و یا منطقه خاصی از کشور محدود نمی‌شود ولی در ورامین، این افراد حکومتی خودمختار دارند و حتی دستور دادستان ورامین به شهرداری نیز نتوانست وضعیت حضور وانت‌بارها را در خیابان‌ها و معابر شهر ساماندهی کند.

وانت‌های ورامین، دوره‌گرد نیستند بلکه هر کدام برای خود پاتوق خاصی دارند که اگر شب هنگام نیز آن‌جا را ترک کنند، وانت دیگری جرأت حضور در آن منطقه را نخواهدداشت، جایگاهی که حتی سرقفلی آن نیز به فروش می‌رسد.

برخی از این وانت‌بارها به راحتی عرض خیابان‌ها را مسدود می‌کنند، از تیرهای روشنایی نصب شده در حاشیه خیابان به راحتی برق سرقت می‌کنند، تخلفاتی نظیر کم فروشی، گران فروشی و غش در معامله انجام می‌دهند دستگاه‌های نظارتی نمی‌توانند با این تخلفات مقابله کنند.

بیست و چهارم شهریورماه امسال بود که معاون خدمات شهری شهرداری ورامین در گفت وگو با ایرنا، از تعیین ضرب‌الاجل یک هفته دادستان عمومی و انقلاب شهرستان برای رفع سد معبر و ساماندهی وانت‌بارها خبر داد، ضرب الاجلی که چهارماه از آن می‌گذرد و اقدامی اساسی از سوی شهرداری که بر اساس قانون، وظیفه جمع آوری هر گونه سد معبر از سطح شهر را دارد، انجام نشد.

معاون خدمات شهری شهرداری ورامین برای ساماندهی وانت‌بارها، مناطقی خیابان شهید شیرازی مجاور کارخانه روغنکشی، ورودی کهریزک جنب بوستان شقایق، میدان ارشاد پشت مدرسه ایمان، بلوار الغدیر جنب بیمارستان شهید مفتح و پارکینگ انبار تعاون روستایی را اعلام کرد ولی حتی یک وانت نیز به این مناطق برای فروش کالاهای خود مراجعه نکرد و هنوز هم خیابان‌های ورامین در تسخیر آنان قرار دارد.

برخی از وانت‌بارها تمایلی به کار قانونی ندارند
رئیس اتحادیه وانت‌بارهای شهرستان ورامین نیز در این رابطه به ایرنا گفت :در حال حاضر بیش از ۸۰۰ دستگاه وانت‌بار حمل و نقل کننده بار و فروشنده میوه در سطح شهرستان ورامین فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود ۶۰۰ دستگاه با حضور در اتحادیه، نسبت به ثبت قانونی فعالیت خود اقدام کرده‌اند.

ابوطالب شیرکوند افزود: به منظور ساماندهی و قانونمند کردن فعالیت وانت‌بارها، سال گذشته فراخوانی اعلام شد که مورد استقبال این افراد واقع نشد و به نظر می‌رسد این افراد تمایلی به کار قانونی ندارند.

وی تصریح کرد: چون وانت‌بارها واحد صنفی محسوب نمی‌شوند، امکان پلمب آن‌ها وجود ندارد و تنها می توان با استفاده از ظرفیت دستگاه‌هایی مانند نیروی انتظامی، پلیس راهور و شهرداری، از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری کرد.

از وانت‌بارهای متخلف تعهدنامه اخذ شده است
معاون خدمات شهری شهرداری ورامین نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: از وانت‌بارهای متخلفی که توسط پلیس راهور اعمال قانون و به پارکینگ منتقل شدند تعهدنامه دریافت شده تا پس از آزاد سازی خودرو، در مناطق اعلام شده از سوی شهرداری مستقر شوند.

سید ابوالفضل قاسمی افزود: حدود ۱۵۰ دستگاه وانت‌بار در مناطق مختلف شهرستان ورامین مشغول به کار می‌باشند که با استقرار در خیابان‌ها و معابر شهر، مشکلات ترافیکی را به همراه می‌آورند.

وی تصریح کرد: به منظور ساماندهی این خودروها، جلسات متعددی برگزار شده تا آنان ملزم به رعایت قانون شده و در مناطق تعیین شده از سوی شهرداری مستقر شوند و قطعا اگر این افراد به تعهد خود عمل نکرده و بار دیگر در خیابان‌ها مستقر شوند،  خودرو آنان توقیف خواهد شد.

ده‌ها دستگاه وانت‌بار متخلف به پارکینگ منتقل شده‌اند
رئیس پلیس راهور شهرستان ورامین گفت: طی هفته گذشته با هماهنگی شهرداری و نیروی انتظامی، و با هدف عمل به دستور دادستان شهرستان ده‌ها دستگاه وانت‌بار را که برای ترافیک شهرستان مشکل به وجود آورده‌ بودند، به پارکینگ منتقل شدند.

سرهنگ داود عبدالملکی افزود: پلیس راهور شهرستان ورامین همواره آماده رفع مشکلات ترافیکی از جمله توقف وانت‌بارهای حاضر در حاشیه خیابان‌هاست ولی برای اجرای این امر به همکاری سایر دستگاه‌ها نیز نیاز است.

وی اظهار کرد: ساماندهی وضعیت وانت‌بارها به عزم همگانی نیاز دارد و به تنهایی نمی‌توان این مشکل را برطرف کرد.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.