به گزارش ایرنا، ایده های خلاقانه با استفاده از مواد دور ریختنی از جمله لاستیک های مستعمل خودرو، لوله های پلاستیکی، قطعات چوبی و شاخ و برگ های بریده درختان موجب شده است این روزها نمادهایی زیبا توسط هنرمندان تهرانی خلق شود و زیبایی بوستان های منطقه ۱۳ شهر تهران را چندبرابر سازد.

«مهدی صالح زاده»، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۳ امروز چهارشنبه در این باره به ایرنا گفت: یکی از فعالیت‌های جدید و کارآمد در عرصه فضای سبز، ایجاد زیبایی بصری در سطح بوستان ها و معابر با استفاده از خلاقیت و نوآوری وهمچنین مواد بازیافتی و ارزان قیمت است.

وی افزود: به ابتکار عوامل اجرایی فضای سبز ناحیه ۳ و با  کاربرد مواد دور ریختنی همچون لاستیک و انواع پیچ، نمادهای زیبایی مانند انواع گلجای ساخته شده است که با رنگ آمیزی های متنوع جلوه ویژه ای به فضای سبز می دهد.

معاون شهردار منطقه ۱۳ افزود: این نمادهای بازیافتی در بوستان پیروزی، میدان امامت و دیوار انبار موتوری منطقه به اجرا در آمده اند.

وی با بیان اینکه اخیرا یک کارگاه آموزشی ساخت سازه های خلاقانه و نو با استفاده از سر شاخه های هرس شده با همکاری اداره بانوان منطقه در محل مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانو  برگزار شد، گفت: این کارگاه ویژه شاغلین در مجموعه های شهربانو و بوستان های بانوان مناطق ۲۲ گانه بود که با استقبال خوب شرکت کنندگان مواجه شد.

صالح زاده با بیان اینکه معاونت خدمات شهری و محیط زیست، آمادگی خود را برای همکاری در برگزاری این کارگاه آموزشی در سایر مناطق اعلام می کند، خاطرنشان کرد: آموزش دیدگان این کارگاه، سفیر آموزش این هنر در مناطق خود خواهند بود.

منطقه ۱۳ شهرداری تهران در شرق پایتخت قرار دارد و از شمال به خیابان دماوند، از شرق به بزرگراه شهید یاسینی، از جنوب به خیابان پیروزی و از غرب به خیابان هفده شهریور محدود است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.