به گزارش ایرنا،‌ وی صبح دوشنبه اول مهر در مراسم ستاد استقبال از مهر در محل مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: با آغاز بازگشایی مدارس بیش از ۳۰ درصد به ترافیک افزوده می‌شود و خوشبختانه اقدامات خوبی برای کنترل و کاهش ترافیک انجام شده است.

حناچی ادامه داد: جدا از این اقدامات باید تغییر رویکردها نیز مدنظر قرار گیرد؛ در اجلاسی که در وین برگزار شد با شهرداران برلین و وین ملاقاتی داشتم و جالب بود که تا هفت درصد حمل و نقل عمومی شهر وین بر پایه دوچرخه است.

شهردار تهران تاکید کرد: ما نیز باید این حرکتی که در پایتخت برای توسعه استفاده از دوچرخه آغاز شده را ادامه دهیم زیرا فرض بر این است که با یک دوچرخه‌سوار بیشتر، یک خودرو از تردد در سطح شهر حذف می‌شود.

وی افزود: همچنین باید استفاده از اسکوتر برقی و توسعه آن در شهر جدی گرفته شود چراکه اسکوتر محدودیت‌های دوچرخه را ندارد و از مسئولان و رسانه ها می‌خواهم فضا را برای تردد اسکوتر و دوچرخه فراهم کنند.

حناچی ادامه داد: اگر مردم را مجاب کنیم که از ابتدای سفر از خودرو شخصی استفاده نکنند به هدف خود رسیده‌ایم زیرا امروز ثابت شده توسعه مسیرهای سواره موجب افزایش ترافیک می‌شود و باید به این نکته به صورت موثر وارد شویم.

کاهش ۶ درصدی گره های ترافیکی امسال

شهردار تهران همچنین در جمع خبرنگاران گفت که وضعیت ترافیک در صبح امروز نشان می دهد که گره های ترافیکی( تا این لحظه) در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: باتوجه به افزایش ترافیک همزمان با بازگشایی مدارس تمهیداتی از جمله کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو در دستور کار قرار گرفته است.

حناچی ادامه داد: در روزهای گذشته نیز در مسیر بزرگراه چمران پلی افتتاح کردیم که ترافیک آن محدوده را به‌ویژه در زمان ترافیک عصر کاهش داده است.

به گفته وی همچنین کار سطح صفر پل گیشا به پایان رسیده است و قول داده شده تا چند ماه آینده این پروژه تکمیل شود.

شهردار تهران تاکید کرد:‌توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی یک ضرورت است؛ کم کردن سرخط فاصله قطارها باید اولویت باشد و افزایش واگن‌ها  نیزدر دستور کار است که انتظار داریم سرفاصله حرکت قطارها به ۲ و نیم دقیقه برسد.

وی تصریح کرد: برای مجاب کردن شهروندان به استفاده از نکردن از خودرو شخصی همه باید در این مسیر گام برداریم و از توان شرکت های دانش بنیان نیز استفاده خواهیم کرد.

تهرام/۹۳۴۳/ ۱۰۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.