عبدالله مرتضوی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم طرح لاله‌های روشن به مناسبت ایام دهه فجر انقلاب که در دبیرستان شاهد ندای فاطمه شهرری برگزار شد، اظهار داشت: بیان دستاوردهای انقلاب و مقایسه این ارزش ها در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای نسل امروز یک ضرورت است تا با دستاوردهای انقلاب آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: نهادینه‌ کردن و تثبیت فرهنگ ایثار و شهادت یادگاری از دوران دفاع مقدس به شمار می رود که بازگو کردن و انتقال آن به دانش آموزان و نسل امروز برای حفظ ارزش های تاریخی و دینی اهمیت بسیاری دارد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران انتقال فرهنگ زندگی و سبک و سیاق شهیدان را امری مهم و ضروری دانست و افزود: زندگی، منش و سیره زندگی شهدا بهترین الگو برای نسل امروز کشور به شمار می‌رود تا با بهره‌گیری از آنها به موفقیت دست یابد.

این مسئول خاطر نشان کرد: زندگی اجتماعی، فرهنگی و روش درس خواندن شهیدان باید برای دانش آموزان نسل امروز تشریح و معرفی شود تا آنها با سبک زندگی شهیدان هم آشنا شوند.

مرتضوی با اشاره به اینکه فرهنگ زندگی شهدا موجب پیدا کردن راه اصلی برای نسل امروز است، اضافه کرد: آشنا کردن با سیره شهدا موجب شناخت مسیر و خودسازی دانش آموزان می شود

وی یادآور شد: در دوره طاغوت ملت ایران با موضوع کاپیتولاسیون در بردگی و اسارت به سر می‌بردند اما معمار کبیر انقلاب موجب روشنگری ملت ایران شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: شهدا از جان خود به عنوان ارزشمندترین داشته خود در راه حفظ انقلاب و اسلام فدا کردند.

در پایان این مراسم از خانواده شهیدان مصطفی محمد میرزایی، وحید زمانی نیا، صداقت حسینی، موسوی و علوی تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.