به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی عصر سه شنبه در مراسم تجدید میثاق رییس و مدیران سازمان صدا و سیما با آرمان های امام خمینی(س)  گفت: این سنت پیامبر(ص) است که زبان به یاوه نباید باز کرد و وجه تمایز حکومت الهی و غیر الهی در این است.

نوه امام راحل خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های بزرگ انقلاب ما الهی بودن آن است. تمایز یک مجموعه الهی، که نمادش حکومت امیرالمؤمنین(ع) باشد، با یک حکومت شیطانی که نماد آن حکومت معاویه است، به نظر من در دو حوزه نیت و روش ها است.

یادگار امام تصریح کرد: حکومت معاویه و هر حکومت شیطانی دیگر برای منیّت خود حرکت می کند. در حالی که نیت حکومت الهی و علوی نفسانی نیست. نیتی که برای آن عمل می کنیم به افعال ما رنگ می دهد.  

وی ادامه داد: نیت الزاما یک امر ماورائی نیست.  همه قضیه از همین قدم گذاشتن بر نفس آغاز می شود. باید لحظه به لحظه خودمان را واصل کنیم؛ شیطان در بزنگاه های عمیقی انسان را گرفتار نیت خودش می کند و «من» حاکم بر حقیقتی می شود که انسان باید آن را دنبال کند.

سید حسن خمینی با تأکید بر اینکه اگر دلتان را صاف کنید حکومت علوی می شود، افزود: روزی که امام برای آخرین بار به بیمارستان می رفت من، خانم امام و یکی از بستگان به بیمارستان رفتیم. ایشان مقداری مضطرب بود. آن فردی که همراه ما بود گفت چرا ناراحتید؟ ایشان گفت، «یک نفس من برای خدا نبود».

وی در تبیین این جمله امام گفت: چنین شناخت و معرفتی است که معنای نفس کشیدن برای خدا را می فهمد و متوجه می شود که دنیا در کجا می تواند انسان را فریب دهد.

سید حسن خمینی یادآور شد: حوادث می آید و می رود و روزهای خوش و ناخوش با خود دارد، اما نیت نباید عوض شود. خیلی ها سرسفره انداخته شده آمدند؛ اما روزهای سختی هم بوده است. پیغمبر(ص) هم همین طور بوده است. آزارهایی که پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) دیده اند کم نیست. روزهای خوش مثل فتح مکه هم داشته اند. آنها نه از فتح ها غرّه شدند که منیّتی در آنها پیدا شود و نه از شکست ها دلسرد شدند که راه را گم کنند.

وی در خصوص «روش» انجام کارها نیز اظهار داشت: تعبیری را اولین بار از رهبر معظم انقلاب شنیدم که  «با دستمال کثیف نمی توان شیشه را تمیز کرد». در حکومت الهی روش ها نباید غیر الهی باشد. امیرالمؤمنین(ع) به شدت وامدار قرآن است و می فرماید عقل، دین و وجدان اخلاقی باعث شده که من دروغ نمی گویم، تهمت نمی زنم، دهان به هر یاوه ای باز نمی کنم.  امام با تبعیت از امیرالمؤمنین(ع) و پیامبر(ص) روش های اخلاقی داشت.

رئیس سازمان صدا و سیما نیز پیش از سخنان یادگار امام گفت: ایام دهه فجر یادآور شخصیت بزرگی است که مسیر تاریخ را تغییر داد. امام خمینی(س) شخصیت بزرگی بود که یک عمر خودسازی کرد و در فلسفه، تفکر، اندیشه، شناخت عالم، شناخت ابرقدرت ها و ظلم هایی که بر ملت ایران روا داشته بودند، تلاش کرد. این ایام باید خاطره او را زنده کنیم.

علی عسگری  یادآور شد: نتیجه فداکاری های ملت این شد که انقلاب بزرگی شکل گرفت که مسیر تاریخ را عوض کرد و عصر جدیدی را رقم زد که دین و دنیا را در کنار هم مدیریت می کند. کسی باور نمی کرد نظام پهلوی سرنگون شود. به خاطر اخلاص امام و فداکاری های ملت ایران این انقلاب پیروز شد و امروز افتخار می کنیم که تحت رهبری خلف شایسته ایشان در ادامه راه امام زندگی می کنیم.

علی عسکری افزود: شیطان بزرگ همه گونه دشمنی ها و هجمه ها و ظلم ها را کرد اما ملت بزرگ ایران در سختی هایی که به او وارد شد ریشه های خود را مستحکم کرد و از لحظه ای که انقلاب در این کشور پیروز شد، هر روز قدرت ملت ایران افزایش پیدا کرده است. در شهادت سردار سلیمانی مردم سر تا پا شور و مقاومت آمدند و دیدید که وقتی آن سیلی به صورت آمریکا خورد جرأت عکس العمل نداشت. این اوج قدرت ملت ایران است

وی تأکید کرد: امروز قیافه ایران با رژیم گذشته هیچ شباهتی ندارد و تولید کالا و قدرت و عظمت در همه جای ایران جریان دارد و ان شاء الله آینده را خواهیم ساخت و عصر جدید را با یک تمدن جدید شکل دهیم که الهام بخش دنیای کنونی خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.