«محسن هاشمی» روز یکشنبه قبل از آغاز یکصد و نود و پنجمین جلسه شورا، افزود: شهردار تهران امروز در جلسه شورای شهر تهران حاضر و لایحه بودجه 99 را به شورا ارائه خواهد کرد. 

وی گفت: بودجه دارای بخشهای مختلفی از جمله منابع، مصارف و بودجه شرکت‌ها و سازمان‌ها است که باید منتظر ماند تا در جلسه امروز میزان آن از سوی شهردار اعلام شود.

هاشمی افزود: با  توجه به اینکه بودجه 98 مبلغ 19 هزار میلیارد تومان بود و با افزایش 6 هزار میلیارد تومانی تحت عنوان متمم بودجه رقم بودجه 98 به 25 هزارمیلیارد تومان رسیده است پیش‌بینی می‌شود رقم در نظر گرفته شده در لایحه بودجه 99 شهرداری تهران به 30 هزار میلیارد تومان در سال 99 برسد.

رئیس شورای تهران خاطر نشان کرد که شاهد افزایش 25 درصدی بودجه 99 نسبت به سال 98 خواهیم بود .

وی اتمام پروژه‌های نیمه تمام در پایتخت و همچنین پروژه‌های حمل و نقل عمومی‌محور، پروژه های محیط زیستی و پسماند را اولویت بودجه دانست .

 جلسه هم اندیشی برگزار نشد

هاشمی در ادامه پاسخ به پرسش های خبرنگاران گفت: امروز برای نخستین بار از آغاز شورای پنجم ما جلسه‌ای را تحت عنوان جلسه هم‌اندیشی به دلیل عدم حضور شهردار تهران و حضور وی در مرقد حضرت امام خمینی(ره) به همراه اعضای هیئت دولت به مناسبت ایام دهه فجر نداشتیم.

وی تصریح کرد: با این حال، پیروز حناچی شهردار تهران پس از اتمام مراسم در حرم حضرت امام خمینی(ره) برای ارایه بودجه در صحن شورا حاضر می شود.

برای افتتاح کاخ مرمر دعوت نشدم

هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا در مراسم افتتاح کاخ مرمر به عنوان موزه هنر ایران شرکت خواهد کرد یا خیر گفت: این کاخ یک بار توسط رضاخان افتتاح شده است.

هاشمی تاکید کرد: البته بنده هنوز برای این مراسم دعوت نشده‌ام.

پیش از این اعضای شورای شهر تهران عوارض مختلف شهر را برای احتساب در بودجه سال ۹۹ تصویب کرده بودند .

هر ساله بودجه شهرداری تهران توسط شهردار تقدیم شورا می شود  و اعضای شورا پس از بررسی آن در جلسات مختلف، لایحه را تصویب می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.