همزمان با سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)، عزاداران از اقصی نقاط استان تهران و همچنین مجاوران حرم مطهر امام خمینی(ره) با حضور در حرم مطهر ایشان با برپایی آیین های عزاداری به سوگ نشستند.

هیات های مذهبی از صبح امروز در قالب دستجات عزاداری، برای عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (ع) ضمن تشرف به حرم مطهر امام خمینی (ره) اقامه عزا کردند.

حرم مطهر امام راحل (ره) سراسر در سوگ شهادت حضرت صدیقه کبری(س) سیاه پوش شده است، پرچم های سیاه برافراشته بر گنبد حرم امام خمینی (ره)و حضور عزاداران بر گرداگرد حرم مطهر، غوغایی از شور عشق و ارادت به خاندان اهل بیت(ع) را به نمایش گذاشته است.

سخنرانان، ذاکران و شعرا آئینی در حرم مطهر امام راحل به ایراد سخنرانی، مرثیه سرایی حضرت صدیقه طاهره (س) پرداختند.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی رییس  سابق شورای فرهنگی ریاست جمهوری در این مراسم معنوی به تقارن ایّام الله دهه فجر با سالروز شهادت مظلومانه دخت نبی أکرم(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی(ره) با تاسی از اسلام ناب محمدی و سیره اهل بیت(ع) در مقابل ظلم دستگاه طاغوت زمان ایستاد و توانست با کمک مردم مسلمان ایران  نظام شاهنشاهی را به زباله دان تاریخ بفرستد.

وی افزود: امروز که در آستانه چهل و یکمین سالگرد کوتاهی دست مستکبران از ایران اسلامی قرار داریم باید بیش از هر زمان دیگری شاکر این نعمت الهی باشیم. 

أکرمی به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص دلایل نامگذاری برخی روزها به ایام الله اشاره کرد و  گفت: ایامی قابلیت نامگذاری به یوم الله دارند که در آن روزها اتفاقات بسیار بزرگی بدست مردم افتاده باشد که ایام الله دهه فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن جزو این روزهای سرنوشت ساز است.

وی ادامه داد: ایام شهادت جانسوز حضرت صدیقه کبری نیز به دلیل اهمیت تاریخی آن برای شیعیان جزو ایام الله محسوب می شود که پیروان اهل بیت(ع) باید این ایام تامل زیادی کنند.

  رییس سابق شورای فرهنگی ریاست جمهوری عنوان کرد: حضرت زهرا(س) امروز در میان مسلمانان به ویژه شیعیان جهان به عنوان یک الگوی رفتاری مطرح است که با پیروی از این بانوی بزرگ اسلام سعادت دنیا و آخرت افراد تضمین می شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود به وجود انتظار در میان شیعیان بسیاری از کشورهای برای ظهور حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و یادآور شد: امید به داشتن منجی باعث شادابی و تحرک بیشتر در میان عاشقان اهل بیت(ع) و سایر مسلمانان جهان شده است که باید همه باهم زمینه های ظهور  ایشان را فراهم کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.