سیاوش شهریور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۰۰ کیلوگرم برنج، پتو، پوشاک، لوازم بهداشتی، کنسرو و آب معدنی از عمده ترین کالاهای ارسالی در کاروان های کمک های شمیرانات بود.

به گزارش ایرنا، شهروندان می توانند برای کمک نقدی به هموطنان آسیب‌دیده در سیلاب از طریق شماره حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر نزد بانک ها، واریز به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ نزد بانک ملت و شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۱۸۵۰۲۵۹۷۳۰ نزد بانک رفاه کارگران اقدام کنند.
هموطنان نوع‌دوست می‌توانند با کد دستوری #۱۱۲ نیز کمک های نقدی خود را واریز کنند.

به گزارش ایرنا، بارندگی‌های سیل آسا در جنوب سیستان و بلوچستان تا کنون سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف منطقه وارد کرده است.

سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان به بخش راه ۲۹ درصد، مسکن ۲۵ درصد، کشاورزی ۲۳ درصد، شهرداری ۱۰ درصد، آب و فاضلاب هفت درصد و به سایر بخش‌ها درصد کمی خسارت وارد کرده است که ۶۷۸ تیم امدادی، عملیاتی، جهادی، اورژانس و مردمی در سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان فعالیت داشته‌اند.

بارندگی در جنوب سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد رشد داشته است که منجر به افزایش ۱۹۹ درصدی حجم آب پشت سدها استان شده است.

۱۴ شهرستان سیستان و بلوچستان در حوزه بحرانی سیل قرار داشت و هزار ۵۴۲ روستا نیز تحت تاثیر  این سیلاب بودند.

این شهرستان متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران شامل لواسان، اوشان-فشم-میگون و شمشک-دربندسر و ۳۶ روستا با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرق پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.