به گزارش ایرنا، همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری فاطمیه (س)، امامزاده صالح (ع) تجریش از شب ۷ تا شب ۱۱ بهمن ماه بعد از اقامهٔ نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام سید عباس موسوی مطلق و مداحی حاج امیر عباسی و کربلایی ابراهیم دادوند پذیرای عزاداران بی بی دو عالم خواهد بود.

همچنین در محوطهٔ این آستان مقدس نمایشگاهی با نوان "یاس نبی" تا پایان دههٔ مبارک فجر برقرار است که زندگی حضرت زهرا (س) در مدینه را فضاسازی کرده و علاقمندان می توانند از آن بازدید کنند.

مراسم عزاداری در امامزاده علی اکبر (ع) چیذر نیز در شب شهادت یعنی سه شنبه پس از نماز مغرب و عشاء با مداحی حاج محمود کریمی برگزار می شود.

مسجد جامع جماران نیز با سخنرانی حجت الاسلام احمد بصیری و مداحی حاج حسن میرزائی و حاج محسن اعتمادیان از دیشب تا شب چهارشنبه میزبان عزاداران فاطمی است.

مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا (س) در لواسان با سخنرانی حجت الاسلام سید سعید لواسانی و مداحی کربلائی حاج علیرضا کمالی شامگاه چهارشنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء از مقابل مسجد زین العابدین (ع) تا امامزاده عبدالله (ع) جائیج برگزار می شود.

همچنین بانوان عزادار حضرت فاطمه (س) ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه از میدان امام خمینی (ره) لواسان به سمت امامزاده عبدالله (ع) جائیج را راهپیمایی می کنند.   مساجد محله های لواسان نیز از شب ۷ تا شب ۹ بهمن ماه پذیرایی عزاداران هستند.

مراسم عزاداری در رودبار قصران نیز از روز گذشته تا فردا (سه شنبه) از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در دفتر امام جمعه این بخش اجرا می شود.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران شامل لواسان، اوشان-فشم-میگون و شمشک-دربندسر و ۳۶ روستا با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرق پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.