محسن هاشمی روز یکشنبه در رشته توئیتی نوشت: در مورد اظهارات آقای ‌فتاح مبنی بر استقرار ‌آیت الله هاشمی در ‌کاخ مرمر، معتقدم این حرکت کاملا انحرافی و تخریبی و تنها برای تبلیغات و انتخابات بود؛ البته فکر نمی‌کنم منظور آقای فتاح تخریب بوده بلکه از صحبت ایشان سوءاستفاده شده است.

‌وی ادامه داد: بعید می‌دانم آقای فتاح قصد تخریب آیت‌الله هاشمی را داشتند یا اینکه ایشان نمی‌دانسته در طول ۴۰ سال بیست‌ و خرده‌ای سال ‌قوه قضائیه در ‌کاخ مرمر بوده است.  

هاشمی نوشت: در همه سال‌های پس از انقلاب، مقاماتی که مسئولیت‌های حکومتی داشته و دارند، در کاخ‌های بازمانده از دوره پهلوی مستقر هستند.

‌وی افزود: مثلا محوطه ریاست‌جمهوری از قدیم معروف به ‌کاخ سفید بود که آقای ‌روحانی در آن مستقر است یا ‌کاخ شاهپورغلامرضا که ‌قوهقضائیه در آن مستقر است؛ جاییکه آقای جهانگیری در آن مستقر و هیئت دولت تشکیل می‌دهد هم کاخ نخست‌وزیری بوده، پایین‌تر از آن ‌کاخ فرح است که ‌شورای نگهبان آنجاست.

‌رئیس شورای شهر تهران نوشت: کاخ مرمر، بعد از انقلاب اولین‌بار قوه قضائیه در آن مستقر شد، آقایان صانعی و موسوی‌اردبیلی و یزدی تا سال ۷۴ یا ۷۵ در همین کاخ مستقر بودند؛ بعد از آن چون این کاخ به ترمیم نیاز داشت، قوه قضائیه جابه‌جا شد و به ‌کاخ شاهپورغلامرضا رفت.

وی ادامه داد: پس از فوت آیت الله هاشمی، آقایان ‌موحدی و ‌هاشمی‌شاهرودی به مرمر رفتند، یعنی تا حدود١/٥سال بعد از فوت حاج ‌آقا. پس از آن، مجمع به مجلس قدیم نقل مکان کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: ادعای زندگی آیت‌الله هاشمی در کاخ مرمر هم کذب است، خانواده ما اصلا در این کاخ حضور نداشت و تنها جلسات مجمع در آن برگزار می‌شد.

به گزارش ایرنا، پرویز فتاح چندی چندی پیش مدعی شده بود که کاخ مرمر به مدت ۲۵ سال در اختیار آیت الله هاشمی بوده است.

محسن هاشمی پس از این اظهارات و انتقادات فتاح به کاخ نشینی آیت الله هاشمی هفته گذشته و پیش از آغاز جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در واکنش به سخنان پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در مورد آیت‌الله هاشمی و دفتر وی در کاخ مرمر گفت: نامه‌ای به صورت خصوصی برای فتاح نوشتم و گله کردم چرا که متاسفانه به صورت ناخواسته سخنانی مطرح شد که از صحبت‌های وی سوء استفاده شد.

وی با بیان اینکه از سخنان فتاح سوء استفاده شد چرا که فتاح دوست‌دار آیت‌الله بوده و هست، گفت: امروز نیز تلفنی با وی صحبت می‌کنم و می‌خواهم صحبت کند تا سوء استفاده‌ها رفع شود؛ در غیر این صورت از آنجایی که باید از جایگاه آیت‌الله دفاع کنم قطعا صحبت خواهم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.