به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ عمار سعیدیان‌فر اظهارداشت:  لایحه پیشنهادی عوارض ورود به محدوده‌های ترافیکی برای سال آینده از سوی شهرداری به شورای اسلامی شهر ارایه شده و اجرای آن منوط به تصویب در شورای اسلامی شهر است.

وی گفت: تغییر چندانی در کلیات و جزئیات نسبت به سال گذشته در این لایحه صورت نگرفته است.

سعیدیان‌فر تصریح کرد: امسال موضوع رزرو روزهای تردد در محدوده‌های ترافیکی اجرا نمی‌شد، این در حالی‌ است که در لایحه پیشنهادی شهرداری که به شورای اسلامی شهر ارایه شده این موضوع به صورت جدی‌تر دیده شده است.

وی افزود: از سال آینده برای تردد در محدوده‌های ترافیکی، خودروها باید روزهای تردد خود را رزرو کنند.

به گفته مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در لایحه پیشنهادی نرخ پایه عوارض ورود به محدوده‌های ترافیکی از ٢٣ هزار تومان در سال ٩٨ به ٢٨ هزار تومان در سال ٩٩ افزایش خواهد یافت.

وی افزود: با توجه به مطالعات صورت گرفته و بررسی آمار تردد و با توجه به تعداد روزهای ناسالم از لحاظ آلودگی هوا به ویژه در فصل پاییز، به همین منظور در محدوده آلودگی هوا پیشنهاد شده است که ضریب محدوده از ٧٥ /. به یک افزایش یابد.

سعیدیان‌فر تصریح کرد: در لایحه عوارض ورود به محدوده‌های ترافیکی برای اهمیت کاهش آلودگی هوا و ترغیب شهروندان به دریافت معاینه فنی برتر، تخفیف معاینه فنی برتر که در امسال برابر با ٢٥ درصد بود، سال آینده برابر با ٣٠ درصد در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا از اول تیرماه امسال محدوده زوج و فرد شهر تهران حذف و به جای آن و در همان محدوده حلقه دوم طرح اصلی ترافیک با عنوان طرح کنترل یا کاهش آلودگی هوا اجرایی شد.

خودروهای پلاک تهران در هر فصل از سال می‌توانند ۲۰ روز و خودرو های پلاک شهرستان ۱۵ روز در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا به صورت رایگان تردد کنند و دیگر براساس رقم های زوج یا فرد پلاکشان نمی توانند وارد آن محدوده شوند.

افرادی که قصد ورود بیشتر از ۲۰ روز را به محدوده طرح کنترل آلودگی هوا دارند برای آنکه جریمه نشوند باید هزینه ورود به محدوده (نصف هزینه طرح ترافیک اصلی) را بپردازند؛ البته خودروهای دارای معاینه فنی برتر و ساکنان این محدوده از تخفیف‌هایی برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.