علیرضا صادقی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این تخریب‌ها در ادامه تخریب ۱۱۰ کوره زغال گیری غیرمجاز هفته‌های گذشته در شهرستان ری بود که به تازگی توسط بازرسان این اداره کشف و به دستور مقام قضایی تخریب شد.

وی با بیان اینکه کوره‌های زغال سوزی توسط اتباع بیگانه و بصورت غیرمجاز و آلاینده در این منطقه شکل گرفته و فعال هستند، افزود: این کوره‌ها با انتشار مستقیم دود و گازهای سمی در روستاها و مناطق مسکونی جنوب پایتخت موجب آلودگی هوا در سطح این منطقه شده است.

صادقی عنوان کرد: حفر کوره‌ها در اراضی ملی و کشاورزی علاوه بر تصرف و تغییر کاربری موجب تخریب شدید محیط زیست می شود، مقابله با کوره‌های زغال سوزی نیازمند کمک سایر دستگاه‌ها از جمله اداره جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها است.

وی با بیان اینکه بازرسان اداره محیط زیست وبخشداری قلعه نو به ویژه در فصل سرما کار گشت، پایش و شناسایی کانون‌های آلاینده جنوب استان تهران به ویژه کورهای زغال گیری را در دستور کار خود دارند، اضافه کرد: تخریب تمامی کوره‌ها با دستور مستقیم مراجع قضایی و همکاری فرمانداری شهرستان ری انجام گرفته است.

صادقی یادآور شد: عملیات پاکسازی و تخریب کوره‌های زغال سازی که به لحاظ ایجاد آلودگی شدید هوا و منابع آب و خاک موجبات آلودگی محیط زیست و تهدید سلامتی سکنه همجوار را فراهم می آورد با اقتدار انجام شد.

به گزارش ایرنا، اداره محیط زیست شهرستان ری در جهت مقابله با کورهای زغال سوزی علاوه بر این ۶ مورد ۱۲۰ کوره را نیز طی هفته‌های گذشته در منطقه کهریزک تخریب کرده است.
شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران قرار گرفته است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.