سیاوش شهریور روز شنبه در جلسهٔ شورای مهارت شمیرانات خطاب به مسئولان فنی و حرفه ای و رؤسای ادارات مربوطه اظهار داشت: آموزش مهارت باید محله محور و در ارتباط مستقیم با اکوسیستم منطقه باشد.

وی تصریح کرد: آموزش های اساسی در شمیرانات باید در زمینه های هتل داری، صنعت ورزش های زمستانی بویژه پیست اسکی، تولیدات کشاورزی و عسل، بومگردی و باغداری باشد.

این مقام مسئول افزود: مبنای تصمیم گیری ذهنی باید شرایط عینی باشد، یعنی آموزش با کیفیت و کاربردی متناسب با شرایط زمانی و منطقه ای.

فرماندار شمیرانات بیان داشت: آموزش باید تولید محور و درآمدزا باشد. اگر ما به شهروندانمان اینچنین آموزش می دادیم سردرختی های مرغوب باغ های شمیرانات هر سال به دلایل مختلف مثل گرانی کارگر و ... اسراف نمی شدند! کشاورزان و خانواده هایشان می توانند با یک آموزش کوتاه و تخصصی علاوه بر برداشت تولیدات خود، برندسازی نیز داشته باشند.

شهریور خاطرنشان کرد: صنعت ورزش های زمستانی درآمدزا ترین صنعت ورزشی دنیا است. ما از این نعمت برخورداریم و باید از آن در راستای ایجاد اشتغال، درآمدزایی و رونق گردشگری و توریسم استفاده کنیم.

وی ابراز کرد: آداب و رسوم و غذاهای محلی هز منطقه یکی از جذابیت های جذب گردشگر به شمار می آیند؛ با احیای این موارد نیز می توانیم صنعت توریسم و گردشگری را ارتقا بخشیم.

این مقام مسئول گفت: بنده از متولیان آموزش مهارت در شهرستان انتظار دارم به گونه ای شهروندان را آموزش دهند تا ایجاد خلاقیت، انگیزه، اشتغال و درآمد به همراه داشته باشد.

فرماندار شمیرانات تأکید کرد: جهان به سمت اشتغال های کوچک مقیاس حرکت می کند و تمرکز ما باید سوار بر شغل های کوچک مقیاس باشد تا هر خانه را تبدیل به یک کارخانه و تولیدی کنیم.

شهریور تأکید کرد: آموزش مهارت در شمیرانات باید تا پایان خرداد ماه ۱۳۹۹ همه گیر شده و هر شهروند متناسب با شرایط خود یک مهارت تخصصی را آموزش دیده باشد.

وی اظهار داشت: بخشداران، دهیاران و آموزشگاه فنی حرفه ای برای آموزش روستائیان، بهزیستی برای آموزش کودکان ۱۴ تا ۱۸ سال و جهاد کشاورزی برای آموزش کشاورزان مکلف به انعقاد تفاهم نامه می شوند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه هر آموزشی چراغ یک زندگی را روشن می کند افزود: بدین ترتیب علاوه بر اصناف، کارمندان و شهرنشینان ما تمام شهروندان از آموزش مهارت های تخصصی بهرمند خواهند شد.

فرماندار شمیرانات اذعان داشت: هر یک از ما موظفیم برای عزت و آبادی جمهوری اسلامی ایران و زیست در این جهان کار و تلاش کنیم.

شهریور تصریح کرد: انسان توسعه یافته امروز باید آموزش ببیند تا خلاقیت و اعتماد به نفس داشته باشد و بتواند راه های جدیدی برای تولید، درآمدزایی، صلح و جامعه ای بهتر ایجاد کند.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر با دو مرکز فنی و حرفه ای (زعفرانیه و اقدسیه) در شمال و شمال شرق پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.