حجت الاسلام روح الله باقری در خطبه‌های نماز جمعه پیشوا که در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) اقامه شد اظهار کرد: امروز کشور به مجلسی قوی نیاز دارد که بتوانند بر روی فعالیت‌های دولت نظارت جدی داشته باشد، اگر مجلس قوی بود دولت این مشکلات را در حوزه اقتصاد و سیاست خارجه نداشت.
وی گفت: مجلس ما اگر قوی بود، دولتمردان را به خاطر مشکلات محاکمه می‌کرد و جریان استیضاح وزرا را پیگیری می‌کرد، این که ۲۰۰ نفر از نمایندگان استیضاح یک وزیر را امضا می‌کند و سه روز بعد، امضایش را پس می‌گیرد چطور می‌خواهند به مردم خدمت کند.
وی افزود: شورای نگهبان اعلام کرده که ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی به جرم مفاسد اقتصادی رد صلاحیت شده‌اند و این افراد باید برای سال آینده کشور، بودجه تصویب کنند، اگر واقعا این افراد مشکل اقتصادی دارند، قوه قضائیه باید با جدیت با آنان برخورد کند.
باقری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه پیشوا با اشاره به اوضاع سیاسی منطقه گفت: یکی از مهم‌ترین مراحل تقوای الهی، انقلابی‌گری و ثابت قدم بودن در راه انتخاب شده است، امروز پس از سال‌ها امتی متحد کنار هم قرار گرفته‌اند که در برابر ابرقدرت‌های جهان ایستادگی می‌کنند و این امر باعث عصبانیت استکبار از ملت ایران شده است.
وی با اشاره به راهپیمایی میلیون امروز مردم عراق علیه آمریکا گفت: میلیون‌ها نفر از مردم عراق به خونخواهی شهید سلیمانی و ابومهدی به خیابان‌های بغداد آمده و خواستار خروج آمریکا از این کشور شدند، آمریکا تلاش دارد که نقش ایران را در منطقه کم‌رنگ کند در حالی که ملت ایران، روز به روز قوی‌تر در برابر زیاده خواهی آمریکا ایستادگی می‌کند.
امام جمعه پیشوا با تقدیر از تلاش و همت سپاه پاسداران در به پاسخ به جنایت آمریکا در ترور شهید سلیمانی گفت: هدف قرار گرفتن پایگاه عین‌الاسد آمریکا در عراق، هیمنه پوشالی این کشور را به آتش کشید و سایه جنگ را از کشور دور ساخت.
باقری افزود: دشمنان نظام هیچ گاه توان مقابله نظامی علیه ملت ایران را ندارد از این رو است که به وضوح سردار قاآنی را به ترور تهدید می‌کند غافل از این که ملت ما هراسی از شهادت ندارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.