رحمت الله قاسمی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مسابقه امام شناسی (شهر نیکی) در سال آینده برگزار خواهد شد، اظهار داشت: مسابقات قرآنی فرهنگیان در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، تحقیق، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم و رقابت‌های عترت شامل نهج البلاغه است.

وی افزود: مسابقه در دوره منطقه‌ای به اتمام رسیده و نفرات برگزیده پس از اعلام به مرحله استانی و سپس به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری به اهداف برگزاری مسابقات قرآنی اشاره و عنوان کرد: مسابقات قرآنی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ عمومی قرآن و نماز، معنویت و بکار گیری معارف و علوم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی است.

وی تاکید کرد: برگزاری این گونه مسابقات به مفهوم کسب امتیاز و دریافت جوایز نیست بلکه فراگیری و آموزش بیشتر در حوزه قرآن و علوم دینی است.

قاسمی پور خاطر نشان کرد: ایجاد انگیزه در بین فرهنگیان و بکارگیری آموزه‌های کلام الهی ‌در زندگی فردی و اجتماعی از تاثیرات برگزاری این گونه مسابقات به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: قرآن و فراگیری و بکار گیری آن در تمامی بخش‌های زندگی نقش موثری در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و امنیت و سلامت جامعه دارد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری شناسایی استعدادهای قرآنی فرهنگیان را از اهداف برگزاری  این مسابقات برشمرد و گفت: ۳۰۰ نفر در این دوره از مسابقات قرآنی شرکت کردند که ۲۰۰ نفر خانم و ۱۰۰ نفر آقا بودند.

شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران است.

حدود ۳۸ هزار دانش آموز در ۱۴۰ مدرسه آموزش و پروش ناحیه یک شهرری تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.