به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، تولیت این آستان گفت: این امامزاده واجب التعظیم که توفیق خدمتگزاری به آن برای ما حاصل شده، از بزرگان خاندان رسالت (ع) است.
آیت الله محمد محمدی ری شهری اظهار داشت: در میان امامزادگان تنها امامزادهای که طبق آنچه از امام هادی (ع) نقل شده زیارتش برابر با زیارت سیدالشّهداء است، حضرت عبدالعظیم (ع) است.  
وی افزود: هدف ما در این آستان نورانی و تاسیس دارالحدیث، دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث، احیای امر اهل بیت (ع)  و کمک به زمینه سازی فرهنگی حکومت جهانی اسلام و نشر آثار اهل بیت علیهم السلام و رساندن پیام این خاندان به جهانیان است.
رییس دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به جایگاه والای حضرت عبدالعظیم (ع) خاطرنشان کرد: توفیق خدمت به این سلاله پاک امام حسن مجتبی (ع) موجب برکت زندگی انسان می شود که این توفیق امری وجدانی است، ما این احساس را کردیم و ان شاء الله شما نیز احساس خواهید کرد.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) اظهار داشت: اساتید دانشگاهی در حوزه تخصصی خودشان با نیّت خدمت به حضرت عبدالعظیم (ع) و جد غریب ایشان حضرت امام حسن مجتبی(ع) بخشی از خدمات خود را به نام خدمتگزار این آستان ارائه نمایند و ما هدفی جز کسب رضای خداوند و خاندان رسالت (ع)  نداریم.
رییس دانشگاه قرآن و حدیث افزود: برنامه خدمت افتخاری اساتید دانشگاه علم و صنعت، بعنوان الگوی اولیه بوده و ان شاءالله برای سایر دانشگاه های کشور نیز تعمیم داده خواهد شد.
آیت الله محمدی ری شهری در پایان خاطر نشان کرد: در راستای تحقّق بیان مقام معظم رهبری در خصوص بقاع متبرکه که باید قطب فرهنگی شوند، بی شک خدمت به مردم با نام اهل بیت (ع)  موجبات تحقّق این هدف مهم را فراهم می آورد.

این آستان سه هزار خادم افتخاری دارد که ۲ هزار نفر نیز در نوبت فعالیت قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.