هاشم میرزاخانی روز سه شنبه در نشست خبری موسسه تصویر شهر، گفت: موسسه تصویر شهر به منظور ارائه خدمات فرهنگی - هنری در حوزه فیلم و سینما تاسیس شده است.

وی اظهار داشت: همانگونه که اصحاب رسانه اطلاع دارند در هر سازمانی که توفیق خدمت داشتم در پایان هر سال مالی هر مجموعه گزارشی از عملکرد حوزه تحت اختیار ارائه کرده و امروز نیز با توجه به همین مهم دورهم جمع شده ایم تا عملکرد یک ساله موسسه را از دی ماه سال گذشته که درخدمت مجموعه بودم تا کنون ارائه دهم.

وی افزود: موسسه تصویر شهر «سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران» از سال ۱۳۸۳ به منظور ارائه خدمات فرهنگی - هنری در حوزه فیلم و سینما و تولید؛ حمایت و مشارکت در ساخت آثار فاخر سینمایی و تلویزیونی و در بخش های مختلف مستند، داستانی، انیمیشن و مدیریت و بهره برداری از پردیس های سینمایی شهرداری تهران کارخود را آغاز کرده است.

مدیرعامل موسسه تصویرشهر با اشاره به اینکه از دی ماه سال ۱۳۹۷ با پذیرش مسوولیت موسسه تلاش کرده است تا بر اساس اساسنامه موجود در تمامی زمینه های محول شده به این مجموعه؛ قدم های تاثیرگذاری بردارد ادامه داد: پس از بررسی و نشست با کارشناسان و مدیران فرهنگی – سینمایی موسسه تصویر شهر بر دو محور "تجهیز و به روزرسانی امکانات و فضاهای موجود" و سپس "ایجاد و احداث فضاهای جدید" برنامه ریزی انجام داده است.

میرزاخانی تاکید کرد: نزدیک بودن برگزاری «هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر» در سال جاری به عنوان یکی از مهمترین جشنواره های سینمایی کشور با رعایت استانداردهای بین المللی، مدیریت هزینه ها و جذب حامی مالی به منظور پوشش هزینه ها از اهم مسئولیت های این حوزه بود، که در بخش بعدی گزارش آن ارائه خواهد شد.

وی در ادامه به تجهیز امکانات و فضاهای موجود در موسسه و پردیس های تحت اختیار پرداخت و گفت: اهم فعالیت های انجام شده در پردیس های زیرمجموعه موسسه تصویر شهر، بازسازی و بهسازی سیستم های هواساز (گرمایش و سرمایش)، حل مشکلات تاسیساتی، تعمیر و مرمت سرویس های بهداشتی، رنگ آمیزی لابی ها، نصب و تجهیز مجموعه به سیستم های دوربین مداربسته به منظور امنیت پردیس، نصب و تجهیز مجموعه به سیستم های دوربین مداربسته به منظور امنیت سینما بوده است.

این مدیر فرهنگی ادامه داد: پردیس سینمایی رازی با توجه به عدم وجود تعداد قابل توجه مدرسه در مجاور خود، با تلاش و بازاریابی مناسب توانسته است تعداد دانش آموزان را در طرح «زنگ سینما» با افزایش ۲۱درصدی نسبت به سال گذشته در همین موقع؛ به ۶ هزار دانش آموز ارتقا دهد.

میرزاخانی گفت: تمرکز موسسه تصویر شهر بر روی این سینما به دلیل نوع بافت و فرهنگ سازی در آن منطقه بوده است و این برای موسسه و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران یک موفقیت بزرگ در جذب اهالی آنجا در یک مرکز فرهنگی سینمایی است.

وی افزود: پس از مهیا کردن زیرساخت های نمایش و فضاهای فیزیکی، تغییراتی در مدیریت و راهبرد این پردیس ها صورت گرفت و از همکاران جوان و پرانرژی که همگی در حوزهای مدیریت سینمایی فعال بودند دعوت شد تا به کمک ما بیایند که با حضور این عزیزان شاهد رشد کمی و کیفی درآمدها و فعالیت های فرهنگی و عقیدتی این پردیس ها بودیم.

مدیرعامل موسسه تصویرشهر همچنین درباره مهمترین پردیس شهرداری یعنی گالری ملت نیز توضیح داد: پردیس سینما گالری ملت در سال ۱۳۸۷ با ۴ سالن با ظرفیت حدودی ۲۶۵ صندلی، یک سالن کوچک VIP به ظرفیت ۳۰ صندلی و در مجموع با ظرفیت ۱۰۸۵ صندلی افتتاح شد که با توجه به سازه منحصر به فرد، طراحی خاص و همچنین عدم وجود مراکز تجاری در این بنا و مجاورت با بوستان ملت یکی از مهمترین مراکز فرهنگی _ سینمایی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: مهمترین فعالیت در این بخش بازنگری کامل پردیس سینماگالری ملت به عنوان یکی از زیباترین و عریض ترین سازهای معماری و سینمایی شهر تهران بود که احداث پارکینگ به عنوان یک ایراد جدی برای این پردیس در اوایل سال جاری به عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار گرفت که با پیگیری های این موسسه و با مساعدت شهردار و معاون عمرانی وی مشکل ساخت آن برطرف شد.

این مدیر فرهنگی گفت: در ادامه در خصوص توسعه و بازسازی این مجموعه که با همفکری کارشناسان خبره در حوزه ساخت سینما صورت گرفت امکان افزایش سالن ها و تعداد صندلی های موجود در دستور کار بعدی قرار گرفت که با این طرح شاهد تحولی چشمگیر در این مجموعه با افزایش ۹۰درصدی تعداد صندلی و مخاطب در آن بودیم.

میرزاخانی با اشاره به این نکته که در ساخت سالن به ازای هر صندلی طبق عرف باید مبلغ ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه کرد، اظهار داشت: با تلاش، پیگیری و انجام عمده فعالیت های توسعه پردیس ملت توسط مدیران؛ همکاران تاسیسات، خدمات موسسه، پردیس ملت و همچنین مدیریت هزینه ها موفق شدیم هزینه ساخت و ساز به ازای هر صندلی را تقریبا به ۱۰ میلیون تومان کاهش دهیم که کلیه هزینه های عمرانی توسط منابع درآمدی ایجاد شده در موسسه طی این یک سال تأمین شد.

مدیرعامل موسسه تصویر شهر با بیان این نکته که طبق سیاست های جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بنا شده است که تمامی سالن ها و آمفی تئاترهای استاندارد نمایش فیلم در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی این مجموعه مجهز به سیستم های اکران فیلم شده و به چرخه نمایش اضافه شوند گفت: با مساعدت ریاست محترم سازمان به زودی در هر ماه شاهد یک تا دو افتتاح در زیرمجموعه سازمان خواهیم بود.

دبیر جشنواره فیلم شهر همچنین در رابطه با هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر نیز گفت: در سال جاری شاهد برگزاری پرشکوه این دوره از جشنواره فیلم شهر بودیم. جشنواره ای که به گفته کارشناسان و اهالی سینما یکی از مهمترین جشنواره های فیلم در کشور است و پس از هفت دوره توانسته جای خود را به خوبی در میان اهالی سینما باز کند.

وی ادامه داد: از آنجا که در زمان برگزاری به شکل مفصل به این دوره از جشنواره پرداخته شده در این نشست تنها به نمودار مالی و تفاوت های عمده این دوره از جشنواره نسبت به دوره پیش بسنده کرده و کلیتی از آن مطرح می شود.

نکته قابل تامل در این دوره از جشنواره این است که با توجه به اینکه جشنواره دوسالانه بوده و درسال ۹۶ برگزار شده بود و با توجه به افزایش سالانه ۱۵ تا ۲۰ درصد هزینه ها به شکل معقول، در این دوره موفق شدیم با ۲۰ درصد کاهش نسبت به سال ۹۶ این دوره از جشنواره را برگزار کنیم که البته بخش اعظمی از آن نیز از طریق حامیان مالی تامین شده است.

تولید؛ حمایت و مشارکت در ساخت آثار سینمایی، تلویزیونی ، کوتاه و مستند

میرزاخانی در خصوص بخش تولید و مشارکت در ساخت فیلم توضیح داد: موضوع تولید فیلم در بخش های مختلف از دیگر وظایف این موسسه است که متاسفانه به دلیل عدم برخورداری از بودجه کافی از سال ۱۳۹۶ تولید فیلم در موسسه انجام نشده و شاید هم دلیل آن سرمایه گذاری قبلی موسسه برروی فیلم های کم بازده بوده که برگشت مالی نداشته و منجر شده است تا این بخش تنها جنبه مصرفی داشته و عدم برگشت سرمایه مالی مانع تولیدات جدید و انگیزه در این بخش شده باشد.

وی با اشاره به اینکه طبق درخواست موسسه از ریاست سازمان فرهنگی و هنری و شهردار تهران درخواست بودجه مستقل برای تولید شده است، گفت: موسسه تصویرشهر به زودی و تا قبل از پایان سال قدم های محکم و تاثیرگذاری را با مشارکت در ساخت یک سریال تلویزیونی با اهداف مدیریت شهری آغاز خواهد کرد، اظهار امیدواری کرد که موسسه تصویر شهر در این بخش نیز روزهای درخشانی را در کارنامه موسسه به ثبت خواهد رساند.

میرزاخانی همچنین در خصوص  اعلام جزئیات مشارکت در سریال جدید تلویزیونی نیز، گفت، به زودی این موضوع به شکل رسمی و با مشارکت شهرداری تهران؛ سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و مرکز سیما فیلم سازمان صداوسیما اعلام و کلید خواهد خورد.

وی نیز در رابطه با بازرگانی و توزیع آثار تولید شده گفت: در حال بررسی وضعیت فیلم ها و تولیدات قبلی موسسه هستیم تا با فروش حق نمایش تلویزیونی و یا VOD  بتوانیم از سویی زمینه نمایش بیشتر آثار را فراهم کنیم و از سوی دیگر بازگشت سرمایه جهت تولیدات بعدی صورت گیرد.

میرزاخانی گفت: به زودی با افتتاح رسمی طرح توسعه پردیس سینما گالری ملت در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی ایران و میزبانی اهالی رسانه و هنرمندان که با نظر و رای  خبرنگاران به عنوان کاخ چشنواره منتخب شد در خدمت خواهیم بود.

میرزاخانی ابراز امیدواری کرد که این دوره شاهد تحول جدید در ارائه خدمات در بخش های مختلف به میهمانان به شکل یک «پردیس ملت جدید» با امکانات فراتر و بهتر بوده و با توجه به اینکه شهرداری و معاونت اجتماعی شهرداری با حمایت ویژه خود از این دوره از جشنواره که تقریبا در طی سالیان گذشته بی نظیر بوده است، موجب برگزاری جشنواره ای باشکوه و در شان سینمای ملی کشور باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.