به  گزارش خبرنگار  ایرنا، پیروز حناچی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر ساختمانی که ساخته می شود رعایت ضوابط ایمنی در آن لحاظ میشود و در هنگام پایان کار نیز دقت بیشتری خواهیم داشت.

وی در مورد علت متوقف شدن روند ساخت پلاسکو گفت: همه ساختمان های در حال ساخت باید پروانه ساخت بگیرند این ساختمان نیز  باید برای گرفتن پروانه اقدامات لازم را انجام دهد و ایمنی را به خوبی رعایت کند.

شهردار تهران ادامه داد: ایمن سازی ساختمان پلاسکو در اولویت ما قرار دارد و ما برای ساخت این ساختمان با بنیاد مستصعفان همکاری های لازم را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: تاکنون حدود سه هزار ساختمان بلند شناسایی شده است که به جهت ایمنی مورد ارزیابی قرار می گیرند و در جهت ایمن سازی اقدامات لازم صورت گرفته است.

حناچی ادامه داد: یکی از خروجی هایی که این حادثه ، اصلاح آیین نامه ها کدهای ساختمانی بوده است که اقدام مهمی در نوع خود به شمار می آید و نحوه بهره برداری  ساختمان را مورد ارزیابی قرار می دهد که اگر ایمن سازی مناسب انجام نشود همکاران من برخورد خواهند کرد.

همچنین پرویز فتاح امشب در حاشیه مراسم بزرگداشت حادثه پلاسکو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسائل مربوط به خانواده‌های شهدای پلاسکو قابل حل است، گفت: ساخت پلاسکو روند خوبی پیدا کرده، استحکام‌بخشی آن تمام شده و مشکل مالی پلاسکو را حل کردیم البته این بدان معنی نیست که در بنیاد مستضعفان مشکل مالی نداریم.

به گفته وی؛ بسیاری از مسائل در بنیاد مستضعفان در گرو مشکل مالی است اما پلاسکو قابل استثنا است.

فتاح افزود: کندی کار ساخت پلاسکو را به بهانه مالی نمی‌پذیریم اکنون نقشه‌های پلاسکو تحویل شهرداری شده و گمان می‌کنیم مسائل مطرح شده با شهرداری مربوط به پارکینگ و عوارض این ساختمان حتماً با تعامل حل می‌شود البته همه باید سهم خود را ایفا کند.

وی با بیان اینکه ما اصلا از نظر تجهیزات و کارگاه در ساخت پلاسکو مزاحمتی برای خیابان ایجاد نکردیم، گفت: پروژه اکنون در حال انجام است و امیدوارم با همراهی در سطح ملی بتوانیم طبق زمانبندی (نیمه دوم سال ۹۹) ساخته پلاسکو را به اتمام برسانیم.

فتاح خاطرنشان کرد: پلاسکو زیباتر و بادوام‌تر از قبل ساخته خواهد شد و تحویل کسبه و نماد بارز تهران می‌شوند همچنین روند احداث پلاسکو به هیچ بهانه‌ای نباید متوقف شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.