به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی باغ موزه قصر، این آئین به همت باغ موزه قصر با مشارکت اتاق اصناف تهران دوشنبه ۳۰ دی از ساعت ۱۸ با حضور مسئولان کشوری و لشگری، خیرین و نیکوکاران، جامعه ورزش کشور و قهرمانان ملی و بین‌المللی در محل زورخانه باغ موزه قصر برگزار می‌شود.

یکی از رسوم رایج در زورخانه‌ها گلریزان است. در این آئین، مرشد پس از شعرخوانی و ضرب‌زدن و ذکرگفتن، از حاضرین می‌خواهد هر آنچه در توان دارند گلریزان کنند. دو جوان دو طرف لنگی را در دست می‌گیرند و میان حاضران می‌چرخند. هر کس به ‌اندازه توان مالی که دارد، پول در لنگ می‌اندازد. به مجموعه این مراسم گلریزان می‌گویند.

نیکوکاران برای حضور در این مراسم می‌توانند به زورخانه باغ موزه قصر واقع در خیابان شریعتی، خیابان شهدای ناجا مراجعه کنند.

بارش باران سیل‌آسا که از شامگاه ۱۹ دی ماه در جنوب و جنوب شرق ایران آغاز شد، سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را تحت تاثیر قرار داد اما در سیستان بلوچستان نه تنها سبب جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت‌های استان شد بلکه به دلیل پراکندگی جمعیت، ساکنان ۱۴ شهرستان و ۸۵۰ روستا را تحت تاثیر قرار دارد و راه ارتباطی اغلب روستاها را قطع کرد.

با فروکش کردن آب از اواسط هفته گذشته (۲۳ دی) کار امدادرسانی به سیل‌زدگان قوت گرفت و به تدریج راه های روستایی بازگشایی شد اما هنوز راه دسترسی ۲۰۰ روستا قطع است.

بر اساس برآوردهای اولیه ۲۰ هزار واحد مسکونی تحت تاثیر سیل بوده و خسارت وارده به زیرساخت های استان حدود سه هزار میلیارد تومان برآورد شده که به جاده ها، تاسیسات آب و برق، بخش کشاورزی، منازل مسکونی و ... آسیب زده است؛ افزون بر هفت هزار راس  دام در مناطق سیل زده تلف شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.