به گزارش ایرنا، این در حالی است که شهرداری تهران از شب گذشته به صورت آماده باش درآمده بود و در بزرگراهها و معابر اصلی شهر، ماشین آلات برف روب مستقر شده بودند.

استقرار این دستگاهها باعث شد با وجود برف سنگین، معابر اصلی شهر تهران به روی خودروها باز باشد اما این وضعیت، بطور طبیعی، باعث کندی حرکت خودروها و اختلال در رفت و آمد آنها شده است.

 نیروهای پلیس راهور از نخستین ساعات صبح در خیابان های مختلف پایتخت و جاده های اصلی آن مستقر شده اند و  سعی در تسهیل تردد خودروها دارند.

خبرنگاران ایرنا از سطح شهر گزارش می دهند: ترافیک در بزرگراه های چمران، آزادگان، آیت الله هاشمی رفسنجانی، صدر، همت، حکیم، نواب، مدرس، شیخ فضل الله نوری، اشرفی اصفهانی، سعیدی در حال حاضر به صورت نیمه سنگین است.

همچنین حجم ترافیک در معابر شمالی تهران همچون ولیعصر، شریعتی، فردوسی، آزادی و یادگار امام و سایر خیابان ها مشاهده می شود.

به علت لغزندگی معابر، تردد برای شهروندان و عابران پیاده نیز به سختی صورت می گیرد.

برف در ارتفاعات تهران مانند تجریش، لواسانات و دربند نیز زندگی روزمره مردم را دچار مشکل کرده است.

این نخستین برف سنگین در سال جاری در پایتخت به شمار می رود.

 هواشناسی استان تهران اعلام کرده است این سامانه بارشی تا فردا در سطح  استان فعال خواهد بود و  عمده بارش آن در نیمه شمالی استان به صورت بارش برف خواهد بود.

تعطیلی همه مدارس پایتخت

 بارش سنگین برف که از شب گذشته در تهران آغاز شده است، همه مدارس پایتخت و بسیاری از شهرستانهای استان تهران را در روز یکشنبه تعطیل کرده است.

 «مسعودثقفی» سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در اطلاعیه ای از تعطیلی کلیه مدارس تهران، اعم از مدارس ابتدایی و متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم خبر داد.

وی گفت: «به علت بارش شدید برف و برودت هوا و لغزندگی معابر ، کلیه مدارس ابتدایی ،متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم تمامی مناطق شهر تهران امروز یک شنبه 29 دی ماه در دو نوبت صبح و عصر تعطیل می باشد».

اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران نیز از تعطیلی مدارس به علت بارش برف و برودت هوا خبر داده است .

روابط عمومی این اداره کل در اطلاعیه ای اعلام کرد: امروز یکشنبه به علت بارش شدید برف و برودت هوا، مدارس شهرستانهای شهر ری(نواحی یک ودو)،رباط کریم، کهریزک، دماوند، پردیس، رودهن، فشافویه، چهاردانگه، اسلامشهر، ملارد، شهریار، بهارستان (نواحی یک و دو) و شهر قدس به علت بارش شدید برف و برودت هوا در نوبت صبح امروز و در همه مقاطع تحصیلی تعطیل است.

آماده باش شهرداری تهران

روز گذشته و ساعاتی پیش از بارش برف در تهران، شهرداری تهران اعلام کرده بود که با استقرار تجهیزات و ماشین آلات برف روب برای این وضعیت در آماده باش کامل قرار دارد.

«اصغر عطایی» مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران امروز  از تداوم آماده باش تمامی مناطق ۲۲ گانه پایتخت خبر داد و گفت: یکهزار و ۳۵۰ دستگاه ماشین آلات برف روب به همراه خودرو و کامیون از شب گذشته در سطح شهر تهران مستقر شده اند و کار محلول و نمک پاشی در سطح شهر به صورت گسترده انجام شده است.

وی همچنین از تعبیه ۴ هزار مخزن زردرنگ در پایتخت از هفته ها پیش سخن گفت و یادآور شد که این مخازن مجهز به شن مخصوص، نمک و ماسه بودند تا شهروندان و عوامل کارگری بتوانند هنگام بارش برف از آن  برای تسهیل مسیر تردد خودروها  استفاده کنند.

وی تاکید کرد: با بهره گیری از ١۴ هزار نفر از عوامل خدمات شهری، کار برف روبی در تمامی بزرگراه ها، پل‌ها، اتوبان ها و رمپ و لوپها انجام شده است و تعداد قابل توجهی از عوامل فضای سبز نیز وظیفه برف تکانی از درختان را بر عهده گرفته اند.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران خاطر نشان کرد: تمام سطح شهر در حال کنترل است و در هیچ یک از معابر اصلی پایتخت به علت بارش برف انسدادی گزارش نشده است. 

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه مشکلی با شماره ١٣٧ تماس بگیرند تا تا بلافاصله عوامل ناحیه منطقه اعلام شده برای برف روبی اقدام کنند.

توصیه های  پلیس راهور

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در باره بارش های برف در تهران گفت: با توجه به اعلام هواشناسی استان تهران از شب گذشته وضعیت را پیش بینی می کردیم و نیروهای راهور را به صورت آماده باش بودند.

سردا محمدرضا مهماندار افزود: هماهنگی های لازم با شهرداری تهران جهت پاشیدن شن و نمک و برف روبی صورت گرفته است و اکنون مشکل ترافیکی نداریم و با توجه به تعطیلی مدارس که بار ترافیکی را کم کرده است تنها لغزندگی معابر و راه ها را پیش رو داریم.

وی ادامه داد: ورودی و خروجی شهر مهمترین مشکل است اما در این مسیرها نیز ترافیک به صورت روان و نیمه سنگین وجود دارد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از شهروندان خواست به توصیه های پلیس در تجهیز زنجیر چرخ و امکانات، رعایت فاصله طولی، رعایت سرعت مطمئنه و رعایت حال عابران پیاده  اهتمام ورزند و از سفرهای غیرضروری با توجه به لغزندگی سطح معابر خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت تصادف در سطح شهر، رانندگان، خودروها را در سمت راست خیابان قرار دهند و عکس و فیلم از تصادف خودرو تهیه کنند تا معابر بسته نشود.

گزارش خبرنگار ایرنا و اظهارت مسئولان شهری و پلیس نشان می دهد در روز زیبای برفی تهران که همراه خود همواره مشکلاتی را نیز برای شهر و شهروندان به همراه می آورد، همه نهادها دست به دست هم داده اند تا با کمک مردم، تسهیل در عبور و مرور را فراهم سازند و با رفع موانع، کاری کنند تا همه از این روز خوب و هوای پاک لذت ببرند.

برف با تمام سختی هایی که به همراه داشته، حالا، آلودگی را از چهره پایتخت شسته و فرصت تنفسی دوباره در هوایی پاک را برای شهروندان به ارمغان آورده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.