به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، این درحالیست که متوسط میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز بر روی شاخص ۱۵۴ ناسالم برای همه قشرهای جامعه قرار داشت.

در همین مدت، شاخص غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۸۷ و منواکسید کربن با شاخص ۳۷ است.

ایستگاه‌های پیروزی (منطقه ۱۳) با شاخص ۱۸۲ ،شهر ری (منطقه ۲۰) با شاخص ۱۷۷ و دانشگاه علم وصنعت (منطقه ۴) با شاخص ۱۷۴ در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران داشته اند.

همچنین ایستگاه های شهرک چشمه (منطقه ۲۲)،  دانشگاه شهید بهشتی و اقدسیه در (منطقه ۱) به ترتیب با شاخص های ۹۵، ۱۰۶ و  ۱۱۷در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز به ترتیب کمترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران را نشان می دهد.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

بر اساس تصمیم کمیته اضطرار امروز دوشنبه ۲۵ آذر به علت افزایش آلاینده‌ها مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ و مدارس استان تهران در تمام پایه‌های تحصیلی وبخش آموزشی کلیه دانشگاه های این استان به جز دو شهرستان دماوند و فیروزکوه تعطیل شد.

همچنین بر اساس اعلام رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در راستای کاهش آلودگی هوای پایتخت طرح زوج و فرد از درب منازل نیز در پایتخت در حال اجراست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.