فرهود کاظمی روز چهارشنبه در نشست بررسی عملکرد شرکت ارتباط مشترک شهر و تشریح چگونگی فعالیت‌های جاری درباره ساماندهی دکل های مخابراتی و ارائه چشم انداز مخابراتی شهر تهران توضیح داد: آمارهای جهانی نشان می‌دهد تعداد سایت‌های مخابراتی پایتخت کمتر از حد استاندارد جهانی است.

وی ادامه داد: با توجه به آمارهای اتحادیه بین المللی مخابرات(ITU) تعداد دکل‌های مخابراتی در حوزه ارتباطات سیار و سایت های رادیویی برای هر یکهزار نفر بالاتر از یک است و این آمار در شهر تهران عددی در حدود ۵۲ صدم است که نشان می‌دهد برای شهر تهران تعداد کل سایت تلفن همراه ۴ هزار و ۵۰۰ عدد است.

کاظمی تصریح کرد: ارتباط ثابت پهن باند نیز در هر یکصد نفر نزدیک به ۱۲ درصد جمعیت است و این دسترسی به فیبر نوری، مایکر، ویو، بی سیم و TDLT، تقسیم می‌شوند.  

وی با اشاره به احداث خیابان کامل در پایتخت گفت: خیابان کامل تاب آور خیابانی است که تردد کامل و ایمن در آن وجود دارد و در شرایط کنونی زیرساخت‌های ارتباطاتی لازم در خیابان‌ها وجود ندارد و اگر بخواهیم خیابان کامل را نیز به همین شکل احداث کنیم در بازه زمانی متفاوت دوباره باید حفاری‌هایی در آن انجام شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات مشترک شهر همچنین تصریح کرد: شهر تهران فاقد داکت‌های الکترونیکی است.

کاظمی در تشریح نهادهای ذی مدخل برای ساماندهی دکل‌ها و آنتن‌ها و ایستگاه‌های ارتباط رادیویی گفت: نماینده شورای شهر تهران، ‌نماینده معاونت معماری و شهرسازی، نماینده معاونت خدمات شهری، نماینده معاونت برنامه ریزی از جمله افرادی هستند که در ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌ها ارتباطات رادیویی حضور دارند.

وی در تشریح نهادهای نظارتی خارج از شهرداری تهران افزود: سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت بهداشت، سازمان مقررات رادیویی و سازمان انرژی اتمی از جمله نهادهایی است که کار نظارت و عملکرد رادیویی شهر را به عهده دارند.

وی ادامه داد: در حوزه مخابرات بنگاه‌های فراوانی وجود دارد که این بنگاه‌ها به تعدادی از افراد خدماتی را ارائه می‌کنند اما همواره هستند کسانی که خدماتی را دریافت نمی‌کنند و در معرض خطر قرار دارند و فعالیت گروه‌ها برای آنها تبعاتی را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات مشترک شهر تأکید کرد:‌ فعالیت این گروه‌ها می‌تواند در حوزه سلامت شهروندان تأثیر داشته باشد.

کاظمی با اشاره به نقش شهرداری تهران تصریح کرد: شهرداری تهران با توجه به نقش ذاتی خود و به عنوان یک نهاد بی طرف که با رأی مردم روی کار است باید به عنوان یک نهاد مردمی کلیه منافع ذی نفعان را در نظر بگیرد تا حقوق افراد ضایع نشود و ما شرکت ارتباط مشترک شهر تلاش کردیم به این مهم دست یابیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.