نازیلا کجوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که تیم های مداخله گری حمایت روانی و اجتماعی برای شهدای هواپیما اعزام شده بودند گفت: این تیم ها از سوی دفتر بهزیستی شهرستان شهریار نزدیک ترین مکان به حادثه اعزام شده بودند.

کارشناس مسئول طرح «محبت» اداره کل بهزیستی استان تهران افزود: پیگیر آدرس محل سکونت خانواده های جان باختگان از سوی استانداری تهران هستیم تا خدمات مشاوره ای و روانشناختی به صورت رایگان به آنها ارائه شود.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ - ۸۰۰  متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز که در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد پس از ۶ دقیقه پس از قطع ارتباط با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه صبح در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

صبح شنبه (۲۱دی) ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت موشک پدافندی قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که ۲۰ تیم(سه تا پنج نفره) در حوادث و بلاهای طبیعی حضور پیدا می کنند و نقش حمایت گری روانی و اجتماعی برای آسیب دیدگان و بازماندگان ایفا می کنند گفت: این تیم ها در سه مرحله قبل، حین و بعد از حادثه حضور پیدا کرده و خدمات مشاوره ای و حمایتی ارائه می کنند.

کجوری افزود: در مرحله اول قبل از اینکه حادثه ای اتفاق بیافتد آموزش ها در محله ها و شهرستان های استان تهران برای آمادگی با حوادث ارائه می شود تا افراد با هوشیاری و آموزش کامل بتوانند آرامش خویش را حفظ کنند.

کارشناس مسئول طرح «محبت» اداره کل بهزیستی استان تهران با اشاره به مرحله خدمات رسانی مشاوره ای در حین حادثه گفت: در این مرحله تیم های آموزش دیده در قالب روانشناسان و کارشناسان در صحنه حادثه حضور پیدا می کنند و افرادی را که دچار مشکل شده اند را مورد حمایت و آرامش قرار می دهند و در این مرحله شماره تماس و اطلاعات محل سکونت افراد حادثه دیده را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: در مرحله بعد از بحران، کارشناسان با افراد حادثه دیده و یا بازماندگان تماس تلفنی برقرار می کنند و یا در منازل آنها حضور پیدا کرده و از نزدیک به آنها خدمات مشاوره ای ارائه می کنند تا در صورت نیاز آنها را به مراکز مشاوره و روانپزشکان ارجاع دهند.

کجوری خاطر نشان کرد: خدمات مراکز مشاوره نیز به این افراد به صورت رایگان ارائه می شود ضمن اینکه جهت حفظ اسرار ، هیچگونه پرونده سازی نیز برای این افراد صورت نمی گیرد که در آینده دچار مشکل یا مباحثی شوند.

به گفته وی، سه مرکز دولتی مشاوره در شمیرانات، شهرستان تهران و ری فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.