محمد امامی امین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنج هندی از ۹ هزار و ۸۰۰ تومان با ۱۱ درصد کاهش به هشت هزار و ۵۰۰، برنج تایلندی از هشت هزار و ۵۰۰ تومان به هشت هزار و ۳۰۰، برنج‌های ایرانی، هاشمی با ۱۲ درصد کاهش از ۲۵ هزار تومان به ۲۲ هزار تومان، برنج طارم اعلاء از ۲۵ هزار به ۲۱ هزار تومان و برنج پاکستانی با ۱۲ درصد نسبت به یکماه گذشته کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه میانگین قیمت برخی از میوه‌هایی که از استان های مجاور به تهران وارد می شود نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است، ادامه داد: میانگین قیمت پرتقال ۱۳ درصد، نارنگی ۵۶ درصد، موز ۱۸ درصد، خیار رسمی ۴۰ درصد، کوجه فرنگی شش درصد و پیاز ۴۳ درصد نسبت به یکماه گذشته افزایش داشته است.

امامی‌امین تصریح کرد: دلیل افزایش قیمت برخی از میوه‌هایی که از استان‌های دیگر نظیر شمال کشور با وانت بار وارد استان تهران می شود به دلیل افزایش نرخ سوخت است، رانندگان این خودروهادر ماه‌های قبل ۳۰۰ هزار تومان دستمزد دریافت می کردند اما اکنون با توجه به افزایش نرخ بنزین ۴۵۰ هزار تومان دستمزد طلب می‌کنند و افزایش دستمزدها باعث افزایش بر نرخ نهایی فروش میوه می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که رانندگان وانت بارها بنزین یارانه ای با نرخ یکهزار و ۵۰۰ تومان دریافت می کنند و نباید نرخ میوه به خاطر حمل و نقل افزایش یابد، گفت: نامه ای به اتحادیه های میوه و تره بار و  باربری ها ابلاغ شده که آنها هزینه بار را  ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دهند، اما آنها زیر بار نمی روند و می گویند علاوه بر افزایش قیمت بنزین، استهلاک خودرو و هزینه های جانبی نیز افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران همچنین افزود: قیمت یک حلب روغن نباتی ۴.۵ کیلویی ۳۱ هزار و ۸۰۰ هزار تومان و روغن مایع به صورت بطری هفت هزار و ۳۵۰ تومان است که نسبت به ماه قبل تغییری نداشته است.

امامی امین با بیان اینکه قیمت گوشت گوسفند مخلوط چهار درصد و گوساله سه درصد نسبت به ماه گذاشته کاهش یافته است، گفت: گوشت مرغ تازه ماه گذشته کیلویی ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان بود و اکنون با سه رصد کاهش به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: ماه گذشته قند کله خورد شده کیلویی شش هزار تومان بود و  از ماه ۲۱ دیماه جاری با افزایش ۲۵ درصدی به هفت هزار و ۵۰۰ رسیده است.

امامی امین با بیان اینکه نرخ تخم مرغ کیلویی ۹ هزار و ۲۵۰ تومان است که نسبت به ماه گذشته تغییری نداشته است، افزود: نرخ انواع صیفی نیز نسبت به ماه گذشته به طور متوسط ۲۹ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.