به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس سرهنگ تورج کاظمی افزود: سیزدهم تیرماه امسال مردی ۳۳ ساله با در دست داشتن پرونده‌ای از دادسرای « ناحیه ۳۱ تهران » به پلیس فتا مراجعه کرد و افزود: پیامکی در خصوص دریافت سبد کالا دریافت کردم که پس از ارتباط با ارسال کننده پیام، من را به درگاه بانک هدایت و پس از وارد کردن اطلاعات کارت مبلغ ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال از حسابم به صورت اینترنتی کسر شد.

وی ادامه داد: پس از ثبت شکایت بررسی موضوع در اختیار تیم تخصصی پلیس فتا قرار گرفت و در ادامه تحقیقات پلیسی شکایت‌های مشابهی به این پلیس ارجاع شد.

سرهنگ کاظمی با بیان اینکه ۳۴۰ پرونده دیگر نیز در این رابطه به پلیس ارجاع شد، گفت: با توجه به ابعاد گسترده پرونده و تعدد مال باختگان مراتب در اولویت کار کارشناسان پلیس قرار گرفت و با به دست آوردن سرنخ هایی از متهم ، کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند هویت متهم را که با زیرکی فوق العاده و با استفاده از کلید واژه های مناسب و مخاطب پذیر توانسته است کاربران زیادی را در دام خود بیندازد، شناسایی کنند.

وی تصریح کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه متهم را که جوانی ۲۵ ساله ساکن محدوده میدان امام حسین بود شناسایی کنند و به دست آوردند که متهم در خوابگاه های مجردی این محدوده سکونت دارد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی انعکاس و دستور دستگیری متهم اخذ شد، گفت: تیمی از ماموران برای دستگیری وی اعزام و موفق شدند او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم ۱۰ درگاه جعلی مربوط به بانک های مختلف طراحی کرده و در این رابطه بیش از ۳۶۰ فقره شماره کارت بانکی به همراه اطلاعات درج شده بر روی کارت ها کشف شده است.

وی با بیان اینکه متهم در بازجویی های تخصصی به کلاهبرداری از شهروندان با ارسال پیامک تحت عناوین سبدکالا، قطع شدن یارانه ، کمک به کودکان بهشت و کارت سوخت اعتراف کرد، افزود: با تکمیل پرونده متهم به همراه ۳۴۰ شاکی به دادسرا معرفی شد.

سرهنگ کاظمی به شهروندان هشدار داد: مراقب شگردهای جدید کلاهبرداران در فضای مجازی باشید. برخی از افراد شیاد و سود جو با طراحی سایت، کانال و گروه هایی در شبکه های اجتماعی درصدد تشویق و ترغیب کاربران نسبت به کمک مالی به موسسه های خیریه و افراد بی سرپرست، انجمن حمایت از بیماران خاص، ثبت نام در سایت هدفمندی یارانه­ ها و سهام عدالت، ثبت نام کارت سوخت، تبلیغ و فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور، نرم افزارهای نذری یاب درفضای مجازی اقدام به کلاهبرداری در فضای مجازی می کنند که هوشیاری شهروندان در وقوع این جرایم بسیار موثر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.