«حجت نظری» روز سه‌شنبه در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورا  اظهار داشت: بعد از اعلام خبر شهید حاج قاسم سلیمانی شورای شهر تصمیم به نامگذاری خیابانی به نام ایشان کرد، اما پس از این تصمیم خبرهایی در رسانه‌ها منتشر شد که هر بخش از شهرداری قصد دارد بخش‌هایی را به نام ایشان نامگذاری کند.

وی با یادآوری قوانین نامگذاری معابر، خاطر نشان کرد: بر اساس قانون، نامگذاری هر مکانی در شهر تهران بر عهده شورای شهر است، اما سازمان ورزش، سازمان فرهنگی و هنری و سایر مجموعه‌ها، مکان‌هایی را به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی نامگذاری کردند.

نظری با بیان اینکه باید پیشنهاد هر نوع نامگذاری قبل از اجرا به تصویب شورای شهر برسد، گفت: شهرداری نباید بدون ارسال پیشنهادش به شورا اقدام به نامگذاری کند و هر گونه تغییر نام باید با تصویب شورا انجام شود.

میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ۱۴ دی در دیدار با جمعی از فعالان حوزه مقاومت، از تغییر نام فرهنگ‌سرای بهاران به فرهنگسرای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داده بود.
این تذکر حجت نظری امروز در حالی در صحن شورا مطرح شد که سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران ۱۴ دی ماه در گفت و گو با ایرنا از پیشنهاد تغییر سه مجموعه ورزشی این نهاد به نام شهدای مقاومت به کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر خبر داده بود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران پیش از این نیز درگفت و گو با ایرنا بر ضرورت اجرای قوانین در حوزه نامگذاری معابر و خیابان ها از سوی شهرداران مناطق تاکید کرده و از شهرداری های مناطق خواسته بود که پیشنهادات نامگذاری خود را به شورای شهر ارسال کنند. 

به گزارش ایرنا، شورای اسلامی شهر تهران در جلسه گذشته خود و پس از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی بخش شرقی بزرگراه رسالت را به نام این شهید نامگذاری کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.