بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سلیمانی به همراه «ابومهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی و جمعی از همراهان، بر اثر حملات هوایی آمریکا به دستور مستقیم ترامپ در بغداد به درجه رفیع شهادت نائل شدند. پیکر ایشان روز دوشنبه در تهران تشییع و سپس برای تدفین به کرمان منتقل می شود.

سیاوش شهریور، فرماندار شهرستان شمیرانات روز یکشنبه در جلسهٔ هماهنگی برگزاری این بزرگداشت ضمن عرض تسلیت و تبریک این شهادت اعلام کرد: مراسم بزرگداشت ایشان روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در مسجد اعظم تجریش وقع در شمال پایتخت برگزار می شود.

وی شهادت سردار سلیمانی به روزهای سخت این سرزمین بسیار نزدیک است؛ در تاریخ ما پهلوانان، رزم آوران و سلحشوران بسیاری داشتیم که سرزمین را در روزهای سخت حمایت و حفاظت کردند.

شهریور اظهار داشت: نام سردار سلیمانی به عنوان نماد مقاومت، شرافت، نگهبانی و آفریننده امنیت برای ملت همیشه در جان مردم خاورمیانه و جهان اسلام بویژه ایران خواهد ماند.

این مقام مسئول تصریح کرد: سردار سلیمانی در زندگی و مرگ خود حافظ و نگهبان مرزهای سترگ این سرزمین مقدس است. جهان اسلام و تشیع مالک اشتری مجاهد، خردمند، روشن فکر و حکمرانی بی نظیر را از دست داد.

فرماندار شمیرانات بیان داشت: ایشان توانست چالش ها و منازعات میان نامداران قومی عراق را تبدیل به وحدت، اتحاد و انسجام کند؛ تاریخ هیچگاه این خردمندی در استراتژی را از یاد نخواهد برد.

شهریور خاطرنشان کرد: هیچوقت سردار سلیمانی ارتباط خود را با بخش های خانوادهٔ انقلاب اسلامی چه اصلاح طلب چه اصولگرا از دست ندادند و تا آخرین روزها همهٔ او را نماد اعتدال، محبت، عاطفه و شرافت می شناختند.

وی اذعان داشت: ما در سوگ شهادت سختی نشسته ایم که باید از آن درس بگیریم و تلاش کنیم همین انسجام، برادری و اعتقادی را که خداوند با شهادت این سردار رشید اسلام در آحاد مردم به وجود آورد را حفظ کنیم.

ای مقام مسئول افزود: توئیت ها و یادداشت های همهٔ روشن فکران و دسوزان اسلام و ایران نشان می دهد چقدر خاطره قومی و ذهن بلند ایرانی با نجابت و خردمند است.

فرماندار شمیرانات گفت: خون حاج قاسم حتی افرادی را که از انقلاب فاصله گرفته بودند را برگرداند؛ شیشهٔ عطر زندگی ایشان عطر برادری، همبستگی و محبت را در جان و ضمیر مردم ما برانگیخت.

شهریور ابراز کرد: سردار سلیمانی قهرمان همیشهٔ حوزهٔ نیرومند فلات ایران است. امیدوارم این خردمندی، دلاوری و بزرگ منشی درسی باشد فرا روی ما تا خانوادهٔ انقلاب را کنار هم نگاه داریم.

وی تأکید کرد: ما برای عبور از این پیچ های سختی  دشمنان انقلاب ایجاد کردند نیاز داریم تا یکدیگر را دوست داشته باشیم و پشت سر رهبری حرکت کنیم.

شاگردان سردار سلیمانی راه ایشان را ادامه دهند

آیت الله سید جمال الدین دین پرور، رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه نیز اظهار داشت: مرحوم شهید سلیمانی با عظمتی که داشتند و خدماتی که انجام دادند نقش مهمی را ایفا کرده و راهی در نهضت اسلامی و برون مرزی ایجاد کردند.

وی افزود: ایشان با فکر، برنامه و شجاعت مسأله داعش را با کمال قدرت و صراحت پایان داد.

آیت الله دین پرور ابراز کرد: سردار سلیمانی راه مقاومت را پیش رزمندگان ترسیم کردند؛ شاگردانی که ایشان تربیت کردند می توانند راهشان را ادامه دهند.

وی تأکید کرد: ما وارث چنین حرکتی هستیم و این راه باید در جامعهٔ ما زنده باشد؛ امیدواریم بتوانیم این وظیفهٔ خطیر را به خوبی انجام دهیم.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.