به گزارش روز شنبه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، پرهام جانفشان گفت: به احترام سوگواری و عزاداری ملت شریف تهران در غم شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی برج های تاریخی استان شامل برج طغرل شهرری و برج شبلی دماوند طی امروز و فردا نورپردازادی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه های فرهنگی باید راه و مسیر سرداربزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی را زنده نگهداشت افزود: در همه حوزه ها میبایست نشان دهیم که ملت ایران به خاطر پیام آزادگی همواره مورد دشمنی آمریکا و غرب قرار گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران  از حضور پر شور و متحد فعالان حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کنار سایر ملت بزرگ و شریف ایران اسلامی در مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش درروز دوشنبه شرکت خواهند داشت.

برج طغرل در شرق آرامگاه ابن بابویه در خیابان ابن بابویه شهر ری واقع شده که از آثار مهم و به جا مانده از دوره سلجوقیان است که با شماره ملی ۱۴۷ در سال ۱۳۱۰ ثبت ملی شد. همچنین ارتفاع برج حدود ۲۰ متر(بدون احتساب گنبد مخروطی شکلی که امروزه اثری از آن نمانده) که به عقیده برخی از کارشناسان این برج شبیه عقربه‌های ساعت بوده و می‌توان از روی تابش آفتاب بر روی کنگره‌های آن زمان را تشخیص داد.  

همچنین برج شیخ شِبْلی از آثار قرون ۴ و ۵ هجری قمری(دوره سلجوقیان) در ارتفاعات مشرف به شهر دماوند واقع شده که این اثر در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۵۱ با شمارهٔ ثبت ۹۲۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.