به گزارش عصر جمعه ایرنا، علی اعطا عضو هیات رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در همین زمینه گفت: این سردار غیور ایرانی به آرزوی دیرینه خود رسید و شهید شد. او گفته بود «تا کسی شهید نبود شهید نمی‌شود" شرط شهید شدن شهید بودن است. اگر امروز کسی را دیدید که بوی شهید از کلام، رفتار و از اخلاق او استشمام می‌شود بدانید او شهید می‌شود، تمام شهدای ما این مشخصه را داشتند و قبل از اینکه شهید شوند شهید بودند، کسی قبل از اینکه علم بیاموزد نمی‌تواند عالِم شود شرط عالِم شدن علم‌آموزی است و  شرط شهید شدن شهید بودن است»

قهرمان ملی ایران بی تاب وصل یاران شهیدش بود

مجید فراهانی نماینده مردم تهران، ری و تجریش در شورای شهر تهران نیز در همین زمینه گفت: سردار دلیر ایرانی در پی حمله تروریستی آمریکا به شهادت رسید، قهرمان ملی ایران، او که بی تاب وصل یاران شهیدش بود در حالی در جوار رحمت حق آرام گرفت که ایران و ایرانی به پاس رشادت‌ها، دلاوری ها و ایثارگری‌های او به رسم ادب دست بر سینه، تمام قد در برابرش می‌ایستن؛ قاسم سلیمانی رفت اما سردار دلها که محبوب قلوب بود در قالب و قامت جوانان ایران تکثیر می‌شود بدون شک خط دفاع از تمامیت ایران و منافع ملی با شهادت " فرمانده صلح " با انسجام، وحدت، مودت و برادری‌ها تقویت خواهد شد.

این جنایت نقض آشکار حاکمیت ملی ماست

همچنین ثریا شارقی مدیرکل امور بانوان‌و خانواده استانداری تهران اعلام کرد: شهادت سردار رشید اسلام، سردار سال‌ها مجاهدت شجاعانه در جبهه مبارزه با شیاطین و  اشرار؛ حاج قاسم سلیمانی و همرزمان دلاور ایشان، جنایت هولناکی است که تروریست بودن حاکمان وقیح جنایتکار آمریکا را بار دیگر در برابر چشم جهانیان آشکار کرد. 

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز ضمن تسلیت شهادت غرورآفرین سردار شهید قاسم سلیمانی اظهارداشت: سردار رشید اسلام و ایران پس از ۴۰ سال مجاهدت برای سرافرازی ملت ایران اجر مجاهدت‌های خود را با شهادت خونین از خداوند تبارک تعالی گرفت. او از نخستین روزهای دفاع مقدس راهی جبهه‌ها شد و در شمال و جنوب عرصه‌های نبرد قهرمانانه به دنبال شهادت می‌گشت. رشادت‌های او در عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۴ و ۵ زبانزد فرماندهان دلیر دفاع مقدس است.

شهادت فرزندی از شهر ری همراه با سردار سلیمانی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری نیز در همین زمینه گفت: پاسدار شهید وحید زمانی‌نیا که متولد سال 1371 و از فرزندان شهر ری بود، در همراهی با حاج قاسم سلیمانی بامداد امروز در عراق به فیض شهادت نائل شد.

قهرمان مبارزه با تروریسم 

همچنین سید ابراهیم امینی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی افزود: دولت امریکا با هدف قرار دادن و ترور سرلشکر سلیمانی به عنوان موثرترین نیروی مبارزه با داعش، النصره، القاعده و فرمانده ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران که از سوی فرمانده نظامی ارشد و رسمی کشور میزبان نیز همراهی می‌شد، با نقض آشکار تعهدات بین المللی خود، تجاوز بزرگی به قواعد حقوق بین الملل مرتکب شده است.

سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد

شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه هم ضمن تسلیت شهادت سردار بزرگ و مجاهد خستگی‌ناپذیر سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی(ره) طی پیامی اعلام کرد: مالک اشتر زمان سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی در عملیات شبانه آمریکای جنایتکار در بامداد امروز جمعه ۱۳دی ماه ۹۸ به فیض عظیم شهادت نائل شد.

پیش از این نیز شماری از مقامهای استان تهران از جمله استاندار ، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر تهران در پیامهای جداگانه ای ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همراهان او را از سوی نیروهای نظامی امریکا محکوم و شهادت او را به ملت ایران و شهروندان استان تهران تسلیت گفته بودند.

سردار قاسم سلیمانی به سبب نقش برجسته و نخستی که در مبارزه با داعش در خاورمیانه داشت در میان مردم منطقه به خصوص ایران، عراق و سوریه از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است.

سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ساعت 1:20 دقیقه بامداد امروز(جمعه) به همراه تعدادی از نیروهای حشدالشعبی از جمله معاون آن ابومهدی مهندس با حمله هوایی نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام و تاکید کردند انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.