افشین حبیب‌زاده  روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح‌های توسعه‌ای شهرداری و دولت در پایتخت مردم برخی از محلات تهران را درگیر و بلاتکلیف کرده است ادامه داد: این موضوع همواره محدودیت هایی روی املاک شهروندان ایجاد می کرد و اصطلاحا املاک آنها که در طرح توسعه ای بود فریز می شد و نمی‌توانستند بر روی املاک خود اقدامی انجام دهند.

به گفته حبیب زاده، طبق قانون تا ۵ سال باید وضعیت طرح‌های توسعه‌ای تعیین تکلیف شود اما در شهر تهران قسمت هایی داریم که بیش از این زمان از آنها گذشته و هنوز به سرانجام مشخصی نرسیده‌اند که این مساله موجب نارضایتی مردم شده بود.

این عضو شورا تاکید کرد: سرانجام بعد از ماه‌ها کار کارشناسی و مشورت شیوه نامه نحوه صدور پروانه در املاک واقع در طرح‌ها در ۱۳ بند تدوین شد که بر این اساس در مواردی که در این طرح‌ها کاربری‌های خدماتی اجرا شود می‌توانند از این تصمیمات پیروی کنند.

وی ادامه داد: بر طبق تصمیمات اتخاذ شده سازمان املاک شهرداری تهران به این مساله ورود کرده و باید نسبت به تسویه حساب با مالکان املاک و یا نسبت به خرید ملک اقدام کند.

حبیب زاده تاکید کرد که  این مصوبه تنها برای املاکی که سند دارند لازم‌الاجرا است و در برخی از محلات همچون ده ونک که املاک و خانه‌ها سند ندارند نمی‌توان این شیوه نامه را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه در برخی از محلات طرح‌های توسعه‌ای یا اجرا نشده و یا نصفه و نیمه‌ اجرا شده است، اظهار کرد: به شهرداری مناطق این اختیار را داده‌ایم که نسبت به تعیین تکلیف، خرید و یا صدور پروانه برای این املاک اقدام کنند.

عضو شورای شهر تهران افزود:‌ بر همین اساس شهرداری‌های مناطق می‌توانند حداکثر تا سقف ۱۲۰ درصد تراکم پایه و حداکثر در سه طبقه ساختمان بسازند و البته که ضوابط باغات و فضای سبز و یا بافت تاریخی می‌بایست در تصمیم گیری‌ها رعایت شود.

وی با بیان اینکه این بخشنامه پاسخی به مطالبات طولانی مدت شهروندان است، گفت: دیگر بر این اساس محلات فریز شده نداریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.