شیوا اکبری امروز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴۲ هزار معلول در استان تهران پرونده دارند که از این تعداد بیش از ۴۴ هزار معلول ذهنی هستند و به دلیل شرایط خاصی که دارند باید خدمات ویژه به آنان ارائه شود.

وی افزود: برای ارایه خدمات به آنان، هم اکنون پنج مرکز دندانپزشکی ویژه برای معلولان بهزیستی فعالیت می کند که از این تعداد دو مرکز در شهر تهران و سه مرکز در شهرستان های شمیرانات، اسلامشهر و رباط کریم فعالیت می کند.

وی افزود: این تعداد مرکز در شهرستان های استان تهران پاسخگوی نیازهای بهداشت دهان و دندان معلولان نیست و آنها برای تسهیل در آمد و شد نیازمند خدمات در محل زندگی هستند.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان تهران یادآور شد: در حال حاضر تنها ۲۵۰ مددجوی بهزیستی یارانه خدمات دندانپزشکی از ۵۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافت می کنند.

اکبری با تاکید بر اینکه خدمات داندانپزشکی گران قیمت است گفت: مددجویان بهزیستی نمی توانند از پس هزینه های آن برآیند. از این رو نیازمند حمایت های مالی هستند.

وی  افزود: این اداره کل در ارائه خدمات وابسته به بودجه است و بیش از این نمی تواند خدماتی ارائه کند. در این زمینه، به دنبال جذب مشارکت های خیران و نیکوکاران هستیم.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان تهران یادآور شد: خیران همواره حامی مددجویان بهزیستی هستند و در ارائه خدمات، این اداره کل را یاری می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.