به گزارش ایرنا ،مردم خداجوی و شهید پرور ورامین ، پس از اقامه نماز سیاسی عبادی جمعه ،با از عبور از خیابان‌های مسجدجامع و شهدای ۱۵ خرداد،  با حضور در تکیه شاه حسین(ع) ، مزار شهیدارا گباران کرده و با آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی  و دوران هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران دراین مراسم گفت : دهم دیماه، برای مردم ورامین روزی مهم در تاریخ سراسر افتخار این دیار محسوب می‌شود که در آن جوانانی رشید در راه پیروزی انقلاب، جان خود را تقدیم اسلام کردند.


حجت الاسلام سید محسن محمودی افزود: مردم ورامین که در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ با قیام خونین خود، نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند، در فاصله یک ماه تا پیروزی انقلاب، بار دیگر به خیابان‌های شهر آمده و با جان خود، آخرین میخ‌ها را بر تابوت رژیم ستم شاهی کوبیدند.
وی اظهار کرد: استمرار مسیر شهدا، انقلاب اسلامی را از گزند فتنه‌ها و دشمنی‌های استکبار جهانی مصون کرده و مسیر را برای پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی هموار می‌سازد.
محمودی افزود: مردم شهرستان ورامین با پیشینه درخشان انقلابی خود همواره در برابر رژیم سفاک پهلوی ایستادند و در راهپیمایی دهم دیماه سال ۵۷ بود که خون برخی از جوانان این منطقه در مقابل امامزاده کوکب الدین بر زمین ریخته شد و نامشان برای همیشه جاودان ماند.


وی افزود: پس از این واقعه،  بسیاری از جوانان مجروح و دستگیر شدند و نیروهای رژیم ستم‌شاهی با حمله به خانه‌های مردم، رعب و وحشت ایجاد می‌کردند غافل از این که این حرکت انقلابی، در ۲۲ بهمن همان سال با پیروزی انقلاب اسلامی به نتیجه خواهد رسید.
در دهم دیماه ۱۳۵۷  سه نفر از مبارزین انقلابی شهرستان ورامین به نام‌های حسن کریمی، محمد حسین شیرازی و مسعود میرزایی در یورش نیروهای رژیم پهلوی به راهپیمایان ورامینی، به شهادت رسیدند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.