محسن صالحی‌نیا روز پنجشنبه در جریان بازدید از شهرک صنعتی قرچک گفت: امروز صنعت نساجی کشور، همپای کشورهای جهان در حال پیشرفت است ولی برای آن که این صنعت در کشور از توسعه بیشتری برخوردار شود، لازم است که فعالان این حوزه به دنبال بازارهای هدف خارجی باشند.
وی تصریح کرد: شهرک صنعتی قرچک، بستر مناسبی را برای فعالیت صنایع نساجی فراهم کرده و تولیدات این شهرک، از استاندارد و کیفیت بالایی برخوردار است که باید با حمایت از آنان، زمینه پیشرفت این واحدها را فراهم کرد.
وی تأکید کرد: امروز تمامی مسئولان وظیفه دارند تا از تولید ملی، به عنوان یک ضرورت دفاع کرده و از کالای ایرانی استفاده نمایند.
صالحی‌نیا تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور حمایت از تولید داخلی عزم خود را برای جلوگیری از واردات محصولاتی که در داخل کشور تولید می‌شود به کار بسته است.
وی افزود: برای جایگزینی محصولات وارداتی، لازم است که از تولیدکنندگان حمایت شود تا آنان بتوانند کالای باکیفیت تولید کنند که این مهم با تأمین زیرساخت‌های استقرار صنایع در شهرک‌های صنعتی فراهم می‌شود.
معاون وزیر صمت افزود: توسعه فعالیت تولیدی صنایع، به بستر سازی مناسب نیاز دارد، کارهای مناسبی در وزارت صمت در حال اجرا است که با تلاش و همت جهادی می‌توان موانع تولید را برطرف کرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرک صنعتی قرچک در نزدیکی به پایتخت و برخورداری از زیرساخت‌های مناسب گفت: این شهرک از بستر مناسبی برای استقرار صنایع مادر نظیر نساجی، چرم، فوم و خشکبار برخوردار است که با تلاش مسئولان، مابقی نیازهای این منطقه اقتصادی نیز برطرف خواهد شد.
صالحی‌نیا با اشاره به مشکل گاز ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه و نوسانات ارزی شهرک صنعتی قرچک گفت: با همکاری شرکت گاز، لوله‌های گاز تا دو ماه آینده به ورودی شهرک می‌رسد و با تکمیل عملیات گازرسانی در داخل شهرک، تا اردیبهشت تمامی واحدها به گاز متصل می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.