محمد صیدلو روز سه‌شنبه در آئین گرامیداشت چهلمین سالگرد تأسیس نهضت سوادآموزی که در کانون ملائک شهرستان قرچک برگزار شد اظهار کرد: یکی از مهمترین رسالت‌های نهصت سوادآموزی، سوق دادن افراد بازمانده از تحصیل، به سمت یاد گرفتن است چون فردی که از سواد لازم برخوردار نباشد، در اصل نسبت به جامعه خود نیز دانایی کمتری دارد.
وی افزود: آموزش و پرورش تلاش دارد تا با استفاده از نهضت سوادآوزی، سواد را در جامعه رونق داده و تمامی افراد بازمانده از تحصیل را تحت پوشش قرار دهد.
وی اظهار کرد: استان تهران در حوزه سوادآموزی، با چالش‌هایی مواجه است که مهمترین آن به بالا بودن نرخ مهاجرپذیری این استان ارتباط دارد و سالانه هزاران نفر، به جمعیت تهران افزوده می‌شود که شناسایی و سوق دادن آن‌ها به سوادآموزی، کار دشواری است.
صیدلو تصریح کرد:تلاش تمامی دست‌اندرکاران نهضت سوادآموزی، شناسایی افرادی است که به هر دلیل، از تحصیل در مدرسه بازمانده‌اند.
وی گفت: مهمترین رسالت نظام تعلیم و تربیت این است که با آموزش افراد، رابطه انسان را با خود، دیگران، خدا و طبیعت اصلاح کند که منشاء تمامی گرفتاری‌های عالم به عدم اصلاح ارتباط انسان با جامعه و طبیعت باز می‌گردد.
مدیر کل اموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: اگر انسان بتواند ارتباط خود را با خود و دیگران تنظیم کند، قدرت تصمیم‌گیری صحیح را به دست آورده و جامعه را نیز از نتایج تصمیمات درست خویش برخوردار می کند.
هفتم دی‌ماه ۱۳۵۸، سازمان نهضت سواد آموزی با فرمان امام خمینی تشکیل شد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.