به گزارش روز شنبه روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، «مرتضی رحمان زاده»  شهردار این منطقه با بیان اینکه با توجه به نیاز به فرود بالگرد در ماموریت ها و حوادث و بلایا، دومین پد اضطراری بالگرد در سرخه حصار با مساحت ۹۰۰ متر مربع و قطر ۲۵ متر و حاشیه امن ۵ هزار متر مربع  ایجاد و آماده بهره برداری است.

وی هدف از ساخت این پدها را ایجاد نقاط ایمن برای فرود هلی برد اورژانس هوایی و سایر نهاد های امدادی در شرق تهران و انتقال مصدومان حوادث به بیمارستان دانست.
رحمان زاده اظهار داشت: با توجه به نبود پد بالگرد  و ضرورت ایجاد آن در شرق تهران، راه اندازی دومین پد، کمک زیادی به ارتقا سطح کیفی خدمات به شهروندان  در مواقع بحران خواهد کرد.

منطقه ۱۳ در منتهی الیه بخش شرقی شهر تهران قراردارد که از شمال به مناطق ۴ و۸ و۷ (محور دماوند)، از غرب به منطقه ۱۲ (محور ۱۷شهریور)، از جنوب به منطقه ۱۴ (محور پیروزی) و از شرق به بزرگراه اسبدوانی و سرخه حصار (حریم شرق تهران) محدود می شود.
مساحت این منطقه حدود ۱۲.۹ کیلومترمربع است که حدود ۹.۳ کیلومترمربع به بافت پر شهری و مابقی اراضی نظامی، صنایع اختصاص یافته است. همچنین حریم منطقه ۱۳با مساحت ۸۰ کیلومترمربع شامل روستاهای سرخه حصار، همه سین (ده ترکمن)، اراضی موسوم به زیتون، ترقیون، سنجریون، خجیر و پارک های جنگلی سرخه حصار، خجیر و سعید آباد می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.