ابراهیم ذوالفقاریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۳۵۵ فرزند یتیم و ۶۶۹ فرزند محسنین هستند که مورد حمایت حامیان قرار دارند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری این حامیان خیر در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین، بیش از ۲۵ میلیارد ریال به ایتام نیازمند و فرزندان محسنین این شهرستان کمک کرده اند که نسبت به سال قبل از آن ۲۰ درصد رشد داشته است.
ذوالفقاریان خاطرنشان کرد: متوسط بهره مندی ایتام و فرزندان محسنین از این کمک ها در ماه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ میلیون ریال است که در صدد افزایش آن هستیم تا زمینه کاهش مشکلات این افراد را فراهم کنیم.
رییس کمیته امداد ری افزود: علاوه بر کمک های مالی، برخی از حامیان در خصوص کمک‌های تحصیلی، درمانی و جهیزیه ایتام و فرزندان محسنین نیز با کمیته امداد ری مشارکت می‌کنند.
وی اضافه کرد: مدت حمایت حداقل یک سال بوده که طی آن حامی به صورت ماهیانه مبلغ تعهد شده خود را به شماره حساب کمیته امداد امام (ره) با شناسه واریز مخصوص واریز می‌کند.
ذوالفقاریان عنوان کرد: هر کودک یتیم در شهرستان ری سه یا چهارحامی دارد اما کودکان در طرح محسنین به‌دلیل تعداد کم حامیان به نسبت ایتام، نیازمند مساعدت بیشتر خیران هستند.
وی افزود: طرح محسنین کودکان نیازمندی که پدرشان زندانی، متواری، جدا شده از همسر و یا معتاد است را تحت حمایت قرار می‌دهد.
بیش از ۶ هزار و ۵۰ نفر در قالب سه هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان ری هستند که ۲ هزار و ۵۰ نفر از این تعداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.