به گزارش ایرنا، سردار کیومرث عزیزی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات طرح عملیاتی خیبر در پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز شهر بومهن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای وظایف ذاتی پلیس و در حوزه برگزاری طرح های امنیت اجتماعی پاکسازی محلاتی را که به معضل مواد مخدر، معتادین متجاهرو پاتوق سارقان آلوده هستند به طور ویژه در دستور نیروی انتظامی شرق استان تهران قرار گرفته است.

وی افزود : کشف ۵ کیلوگرم مواد مخدر، دستگیری ۴۳ نفر فروشنده خرده فروش مواد، کشف ۷۰ فقره سلاح سرد شناسایی ۵۴ سارق به همراه ضبط اموال مسروقه، کشف ۹۰۰ قلم کالای قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و هشتصد میلیون ریال، شناسایی و پلمپ ۲۲ واحد صنفی متخلف و توقیف بیش از ۷۰ دستگاه خودرو و موتور سیکلت که سرقتی بودند و یا مشکل هویتی داشتند از دستاوردهای برگزاری طرح های ضربتی یاد شده هستند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با بیان اینکه امسال برخورد با قاچاق کالای اعم از ریز و درشت در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد، خاطر نشان کرد: طی شش ماه گذشته  در حدود ۱۷۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف کردیم و تعداد پرونده های بالای ده میلیون و صد میلیون نسبت به سنوات گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.

عزیزی ادامه داد:  تلاش ما رفع دغدغه مردم بنا به درخواست‌های آنها است تا معضلاتی را که در محل زندگی خود با آنها مواجه هستند را با ما در میان بگذارند تا با اقدامات قانونی آنها را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: ما نیازمند کمک مردم برای شناسایی محل احتکار و قاچاق کالا هستیم تا با قاطعیت  و اختیارات قانونی با کمک دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی ورود جدی و برخورد قانونی داشته باشیم.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه قضایی در صدور حکم ورود به محل فروش مواد مخدر ، اظهار داشت: با دستورات قاطع قضایی ۱۶ محل شناسایی و تخریب شدند و به همه بزهکارانی که برای مردم نا امنی ایجاد می‌کنند ،اخطار می‌دهیم که در مقابل خود یک پلیس مقتدر و یک قاضی قاطع خواهند دید.

عزیزی با بیان اینکه میزان جرایم از تیر ماه سالجاری کاهش چشمگیری داشته، خاطر نشان کرد: میزان جرائم از ۲۲ درصد به ۱۴ درصد کاهش یافته بر اساس راهبرد ناجا کاهش ده درصدی جرایم تا پایان سال را در دستور کار خود داریم. 

وی گفت: معتادان متجاهر در عرض نیم ساعت دستگیر می شوند، مشکل اصلی ما در جمع آوری آنها کمبود کمپ نگهداری معتادان متجاهر است.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران عنوان کرد: سهمیه اعلام شده به ما بر اساس ظرفیت کمپ  تنها ۲۰۰ نفر است و در حال حاضر بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با مواد مخدر معتادان متجاهر به مدت ۶ ماه در کمپ نگهداری می شوند تا پس از پاک شدن به جامعه و خانواده خود باز گردند.

عزیزی ادامه داد: سازمان‌هایی که وظایف حمایتی و درمانی دارند موظف به مراقبت از معتادان هستند تا دوباره به چرخه معیوب اعتیاد بار نگردند، دستگیری ساده ترین راه برای جمع آوری معتادان متجاهر است و سختی کار در نگهداری، درمان، ترک، اشتغال فرد معتاد است تا بازگشت به اعتیاد نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ازهفت شهرستان استان تهران ۵ شهر حاشیه نشین هستند، اظهار داشت: شهرستان‌های پاکدشت، قرچک، ورامین و به طور ویژه پردیس جزو حاشیه های تهران و دارای جمعیت ناهمگون درحوزه های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی هستند.

فرمانده انتظامی  شرق استان تهران با بیان اهمیت تقویت پلیس و نیروی نظارتی اظهار داشت: نیروی انتظامی به طور ویژه در حال پی گیری برای استفاده از ابزار های نوین و به کارگیری پلیس هوشمند و توانمند با استفاده از تکنولوژی روز است، دسترسی آنلاین پلیس به کمک پایش تصویری اشراف پلیس را به حوزه‌های جرم خیز افزایش می دهد.

عزیزی گفت: پلیس در حوزه های مختلف کمبود و کسری دارد که با ایثارگری کارکنان  بخش هایی جبران می شود برای رسیدن به سطح انتظارات مردم و استاندارد بین المللی تقویت پلیس از سوی دولت به طور ویژه ضرورت دارد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به کشفیات شش ماهه شرق استان تهران  اظهار داشت: کشف  ۸ هزار و دویست کیلو گرم  انواع مواد مخدر، دستگیری  ۴۵۰۰ نفر معتاد متجاهر و قاچاقچی ، متلاشی شدن ۲۶ باند مواد مخدر با همراهی استان‌های مبدا و بین راهی بخشی از کشفیات شش ماه گذشته در شرق استان تهران است.

عزیزی افزود: در تیرماه سالجاری ۲۲ درصد افزایش سرقت داشتیم که این آمار در مرداد ماه به ۱۶ درصد و در شهریور ماه به ۶ درصد کاهش پیدا کرده است و با همکاری مردم و قاطعیت همکاران تا پایان سال به رقم خوبی در حوزه کاهش سرقت خواهیم رسید.

وی با اشاره به تلفات جاده ای اظهار داشت: تلفات جاده ای و درون شهری کاهش پیدا کرده اما در برخی از محورها افزایش تلفات جاده ای داشتیم و  با توجه به نزدیک شدن فصل نزولات آسمانی بهتر است رانندگان  با رعایت قوانین و احتیاط بیشتر رانندگی کنند و پلیس را همراه خود بدانند .

شهرستان پردیس با جمعیتی  در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.